13

مهر

1403


سلامت

21 تیر 1401 18:38 0 کامنت

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی هفت بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

   
به گزارش صبح ساحل، از دیروز تا امروز ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۶۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۲ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

    

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور

همچنین تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۷۳ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۳ هزار و ۳۵۸ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۷۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹۶ هزار و ۶۲۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

   

زیر سویه BA۵ در ایران

گفتنی است که معاون درمان وزارت بهداشت به روند افزایشی موارد ابتلاء به کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: موارد جدید ابتلاء از نوع اومیکرون بوده و زیر سویه BA۵ در ایران شناسایی شده است.

وی با عنوان این مطلب که زمزمه‌های موج جدید بیماری در کشور به گوش می‌رسد، افزود: امیدواریم که موج جدیدی در پیش نباشد.

معاون درمان وزارت بهداشت به پیش بینی وضعیت بیماری در موج جدید احتمالی در کشور اشاره کرد و گفت: به طور مثال، اگر در موج قبلی یک میلیون ابتلاء داشته ایم، در موج جدید ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود. یعنی شدت موج جدید احتمالی، کمتر از موج قبلی است.

لازم به ذکر است که کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت طبق دستورالعملی  مجوز تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای کسانی که ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی آنها گذشته را صادر کرد که متن بخشنامه بدین شرح است:

معاون محترم بهداشت دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

موضوع: ابلاغ مصوبات یکصد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
با سلام و احترام
به پیوست نامه شماره ۱۰۱/۸۷۲ /د مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ مشاور محترم وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی در خصوص ابلاغ مصوبات یکصد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ با تاکید بر توصیه به دریافت دوز یادآور واکسن کرونا در کلیه گروه‌های سنی واجد دریافت واکسن که بیش از شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها گذشته است و با توجه به در پیش رو بودن بازگشت حجاج بیت ا الحرام و گردهمایی عظیم اربعین حسینی و به دنبال آن بازگشایی مدارس و دانشگاهها. لازم است اهتمام ویژه به تداوم استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی و بالاخص در گروه‌های پر خطر و تقویت مراقبت بهداشتی مرزی و همکاری دستگاه‌های ذیربط در تشخیص به موقع ورود سویه‌های جدید. جهت استحضار و دستور اقدام لازم ارسال می‌گردد.

 

رنگبندی کرونایی در کشور

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

دیدگاه ها (0)
img