13

مهر

1403


اجتماعی

22 تیر 1401 11:01 0 کامنت

 رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: با توجه به افزایش ابرناکی در مناطق دریایی استان هرمزگان و احتمال وقوع رعد و برق و تند باد لحظه ای در ساعت های بعدازظهر تا اوایل شب در مناطق یادشده شناورهای سبک امروز (چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱) از رفت و آمد در تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس خودداری کنند.

     

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی با پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، در جنوب شرق کشور، تشدید سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه مورد انتظار است.

وی ادامه داد: هر چند از تاثیرات سامانه فصلی تا حدودی کاسته شده، اما با توجه به ماندگاری رطوبت کافی در جو استان هرمزگان، وقوع بارش های رگباری در نقاطی از استان، به ویژه ارتفاعات غربی پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرد: آسمان استان هرمزگان، قسمتی ابری، در ساعت های صبحگاهی در جزایر خلیج فارس و مناطق ساحلی با مه صبحگاهی و در ساعت های بعد ازظهر و شب در ارتفاعات، با رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی توضیح داد: در مناطق مرکزی استان هرمزگان و پاره ای نقاط از تنگه هرمز نیز احتمال بارش رگبار پراکنده باران و رعد و برق نیز مورد انتظار خواهد بود.

وی گفت: بنابر این، توصیه می شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی، از قرارگیری در حریم رودخانه ها خودداری شود.

دیدگاه ها (0)
img