12

مهر

1403


حوادث

22 اسفند 1390 08:28 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ برخی رانندگان خودروهای سنگین محور بندرعباس به سیرجان می گویند:شیب غیر استاندارد باند برگشت تونل دوقلوی حاجی آباد حادثه آفرین است.

این عده درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودند: تاكنون شاهد تصادف های خونین ومنجر به جرح و مرگ افراد زیادی در این نقطه بوده ایم. یكی از این رانندگان گفت: باند برگشت تونل دوقلو حاجی آباد بعد از ترانشه به علت غیر استاندارد بودن و شیب تند آن همواره حادثه ساز و مرگبار بوده طوری كه در این مدت كوتاه 10 كشته و زخمی داشته است. وی ادامه داد: جاده بندرعباس - سیرجان كه از پرترافیك ترین جاده های كشور محسوب می شود همواره حادثه ساز بوده و در این مدت باند دوم كه راه اندازی شد ترافیك از تونل تنگ زاغ روی تونل دوقلو حاجی آباد متمركز شد.

وی گفت :بعد از اینكه ترافیك در این محدوده كیلومتری ادامه داشت و حتی در بعضی از مواقع جاده ورودی به شهر حاجی آباد مسدود می شود ومسوولان بر آن شدند كه به طور موقت یك راه فرعی از باند دوم ایجاد كنند كه این محور به علت شیب غیر استاندارد باعث تصادف مرگبار زیادی شده است. این باند كه در ساعت 16 بیست و هفتم بهمن ماه افتتاح شده درست هفت ساعت بعد از افتتاح چندین خودرو سواری و باری با هم تصادف كه دو كشته وشش زخمی حاصل این برخورد بود و از آن تاریخ تاكنون 14 تصادف دیگر در همین محور روی داده است و اگر مسوولان چاره ای نیاندیشند شاهد تصادفات مرگبار دیگری خواهیم بود.

ابراهیم قربانی مهاجر راننده خودرو سنگین گفت: شیب 80 درجه این جاده باعث شده كه كامیون با 10 تن بار ترمز های خودرویم جواب نداد و مجبور شدم كه به عقب تریلی جلویی برخورد كنم . وی افزود : عرض كم جاده و نداشتن شانه و راه فرار هم از دیگر نواقص این محور از جاده می باشد كه به جز اینكه جان مسافران و رانندگان را بگیرد هیچ فایده ای دیگری ندارد . قربانی ادامه داد: در این محور باید تابلو سبقت ممنوع از پنج كیلومتر جلوتر نصب كنند و خط ممتد وسط جاده هم كشیده شود كه رانندگان جدی بودن خطر را كاملا حس كنند و از دیگر موارد نداشتن تابلو خطر مرگ و آسفالت غیر استاندارد و شیب تند آن اشاره نمود. حسن عباسلو راننده تریلی هم گفت:به خاطر غیر استاندارد بودن شیب این محور باعث گردید كه ترمزها جواب ندهد و از جاده منحرف شدم و تریلی با بار واژگون گردید كه خسارتی بالای200 میلیون ریال به من وارد شد و در همین لحظه یك كامیون تك و سه تریلی با هم برخورد كردند. وی افزود: این جاده اگر به صورت استاندارد درست می شد شاهد این همه تصادف مرگبار و خسارت نبودیم به طوری كه باید این جاده با شیب تندی كه دارد پاركینگ هم داشته باشد كه اگر خودرویی با كمبود باد ترمز مواجه شد بتواند توقف نموده و بعد از تجدید باد به حركتش ادامه دهد. وی اظهار داشت : این درحالیست كه خیلی از خودورها به دلیل نبود شانه مناسب و پاركینگ به خاطر جبران باد مجبورند كه در وسط جاده توقف نموده و تجدید باد كنند كه این خود هم از دیگر علل تصادف می شود. وی در پایان گفت: اگر مسوولان چاره ای نیاندیشند با گرم شدن هوا شاهد تصادفات مرگبار بیشتری خواهیم بود.

جاده ترانزیتی بندرعباس - سیرجان كه از پرترافیك ترین جاده های كشور است 220 كیلومتر آن در استان هرمزگان واقع شده و محور ترانشه دوقلو در دو كیلومتری شمال شهر حاجی آباد واقع شده است. 

دیدگاه ها (0)
img