در جلسه فوق العاده شورای اداری هرمزگان مطرح شد؛

تصویب کمک ۲۰ میلیارد تومانی استاندار هرمزگان به تامین آب جناح بستک



جلسه فوق العاده شورای اداری استان هرمزگان پنجشنبه مورخ ۲۳تیرماه به ریاست «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان و با حضور «جباری»، نماینده غرب استان، معاونین استاندار هرمزگان، امام جمعه شهرستان بستک، رئیس سازمان مدیرتی و برنامه ریزی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی برگزار شد. 
به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در جلسه شورای اداری بستک با توجه به نیاز و ضرورت تامین آب جناح، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات در اختیار استاندار را به پروژه عمرانی تکمیل سد خاکی لاورمیستان و تعیین تکلیف مدیریت برداشت از سفره مشترک منابع آب های زیر زمینی دشت لاور میستان و بخش اشکنان که از تصمیمات معطل مانده بود، اختصاص داد.
وی با توجه به اینکه در حال حاضر دشت لاورمیستان تنها منبع تامین کننده آب شرب سه شهر و ۳۰ روستا و تداوم کشاورزی در منطقه مستقیما متاثر از این منابع است، افزود: صدور مجوزهای جدید حفر چاه برداشت بی رویه از این سفره مشترک موجب کاهش سالانه سطح آب‌های زیرزمینی شده است که در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است. 
استاندار هرمزگان از ابتدای حضور خود در استان، مبحث آب و آموزش را دو اولویت مهم خود اعلام کرده بود که در این راستا باید منتظر اقدامات ملموس در راستای رفع مهمترین چالش و نیاز مردم بود.
«محسن خاکی نهاد»، دبیر شورای اداری استان هرمزگان در حاشیه برگزاری این نشست گفت:  این نشست طبق روال هفته‌های قبل و بر اساس ابتکار استاندار هرمزگان در شهرستان ها و بخشها با دستور کار بررسی مستقیم مشکلات و مسائل مناطق برگزار می شود. 
وی بررسی و زمانبندی برای احداث یا تکمیل پروژه های رشد و پیشران، بهداشت و درمان، فرهنگی ‌و سایر حوزه های مورد مطالبه و نیاز مردم در این نشست انجام می شود. 
خاکی نهاد اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن چارک جهت انتقال آب به بستک، تکمیل حفر چاه و اجرای خط انتقال تا مخزن کوهیج، حفر چاه در منطقه دهنگ و آبرسانی  به روستای جدید گاوبری از جمله مطالبات مردمی است که در این جلسه چگونگی تامین آب و درخواست مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
گفتنی است، شورای اداری استان هرمزگان به طور  فوق‌العاده هر پنجشنبه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها