ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در کیش



ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در کیش ارائه خدمات از سوی سازمان منطقه آزاد، ادارات و شرکت‌های تابعه به افراد بدون ماسک را ممنوع کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، یاسر شاه پیری دبیر شورای سلامت کیش در نامه‌ای به روسای ادارات و نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مستقر در منطقه آزاد کیش اعلام کرد: براساس بند یک از مصوبات کمیته تخصصی ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در کیش مقرر شد کارکنان سازمان، شرکت‌های تابعه، ادارات، نهادها، بانک ها، بیمه ها، دانشگاه ها، جوامع، شرکت‌های خصوصی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند.

ابتدای هفته گذشته با قرار گرفتن کیش در وضعیت زرد باعث افزایش روند بیمار یابی در این جزیره شده است.
همچنین این شورا در آخرین جلسه ستاد مدیریت کرونا استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده را برای جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا ضروری اعلام کرده است.

 

گفتنی است که براساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جدیدترین نقشه رنگ بندی کرونایی کشور، یک شهر استان هرمزگان در وضعیت قرمز و سه شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

 «فاطمه نوروزیان» گفت: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا طی هفته‌های گذشته اکنون شهرستان بستک در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار دارد.

نوروزیان افزود: شهرستان‌های حاجی آباد، بندرخمیر و میناب نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

وی گفت: شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان، جاسک، رودان، سیریک، قشم و جزیره کیش نیز در وضعیت زرد کرونایی (نسبتا پر خطر) قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وضعیت شهرستان‌های بوموسی، بشاگرد و جزیره هرمز آبی (عادی) است.

 

همچنین طبق گفته مصطفی نادعلی نژاد، رئیس بیمارستان جزیره کیش طی این هفته بر اثر موج جدید ابتلا به کرونا و افزایش بیماران سویه جدید امیکرون موسوم به BA ۴ و BA ۵، یک فرد براثر ابتلا به سویه جدید در کیش جان باخت.

برااس آخرین امار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ۲۴ ساعت گذشته یک خانم ۶۴ ساله از بستکی بر اثر کرونا جان باخت و جمع فوتی‌های این بیماری در استان به دو هزار و ۶۱۹ نفر رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها