فوت ۳بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان/ شمار بیماران بستری به ۵۲ نفر رسید



دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، آخرین آمار کرونا در استان را اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان سه نفر را در هرمزگان گرفت و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به دو هزار و ۶۲۲ نفر رسید.

وی افزود: در این مدت ۱۳ بیمار نیز بر اثر کرونا بستری شدند و شمار بستری‌های این بیماری در استان به ۵۲ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اضافه کرد: ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری هستند که حال ۵ نفر از آن‌ها وخیم است.
وی گفت: دو هزار و ۳۷۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند.

 

گفتنی است که پیش از این، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از فعالیت 173 مرکز تزریق واکسن کرونا در این استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا ضرورت دارد شهروندان هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

«فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای تسریع در روند تزریق واکسن کرونا مرکز تجمیعی واکسیناسیون پیراپزشکی واقع در بلوار رسالت جنوبی (میدان ۱۲ فروردین) راه‌اندازی شد.

وی افزود: این مرکز تجمیعی در نوبت صبح (۸ تا ۱۳) و عصر (۱۶ تا ۲۰) فعالیت می‌کند و واکسن کرونا علاوه بر این مرکز تجمیعی در ۱۷۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی هرمزگان تزریق می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از آخرین تاریخ دریافت واکسن آن‌ها گذشته می‌توانند برای دریافت دوز یادآور واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت و مرکز تجمیعی بندرعباس مراجعه کننند.

نوروزیان گفت: هر واکسنی که در دوز سوم تزریق شده باشد و یا واکسن‌هایی با پلت فرم پروتئین نوترکیب مانند پاستوکوک پلاس، اسپایکوژن و رازی برای تزریق دوز چهارم پیشنهاد می‌شود.

 

همچنین با اوج‌گیری دوباره کرونا در استان، ارائه خدمت به افراد بدون ماسک در ادارات و اصناف قشم و کیش ممنوع اعلام شده است.

براساس جدیدترین رنگبندی کرونایی شهرهای کشور، بستک در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار دارد. شهرستان‌های حاجی آباد، بندرخمیر و میناب نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند. شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان، جاسک، رودان، سیریک، قشم و جزیره کیش نیز در وضعیت زرد کرونایی (نسبتا پر خطر) قرار دارند.  وضعیت شهرستان‌های بوموسی، بشاگرد و جزیره هرمز آبی (عادی) است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها