به منظور ارتقای کیفیت؛

۴۵۶ نمونه آزمایشی از نانوایان کیش گرفته شد



رییس اداره غله کیش گفت: امسال به منظور ارتقای کیفیت نان تولیدی ۴۵۶ مورد از نانوایی‌های این جزیره نمونه برداری شد.

به گزارش صبح ساحل، «سید ایوب نبی زاده»، رییس اداره غله کیش روز جمعه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی خبازان سنتی کیش گفت: این نمونه برداری ها در زمینه آرد و خمیر، جوش شیرین و رطوبت نان های تولیدی اخذ شده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۶۱۰ مورد از نانوایی های این جزیره بازدید انجام شده که در نتیجه آن ۶ واحد به علت تداوم تخلفاتی هم چون گران‌فروشی و کم فرورشی برای مدتی تعطیل شده است.

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی در نانوایان جزیره اظهار داشت: این دوره های به منظور به روز رسانی دانش فنی و عملی نانوایان به صورت چند روزه در ایم جزیره با حضور مدرسان فنی و حرفه ای برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در دوره فعلی نیز خبازان حاضر در زمینه‌های بهینه سازی نان‌های سنتی، آرد شناسی و خمیر شناسی و استانداردهای ارتقای کیفیت نان آموزش می‌بینند.


نبی زاده با بیان اینکه در این جزیره متصدیان نانوایی ها به علت برخی مسائل هر چند وقت یک بار تعویض می شوند گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش برای ارتقای سطح کیفی نان تولیدی نانوایان را مرتب در دوره های آموزشی شرکت می‌دهد. وی افزود: در سایر نقاط کشور برگزاری این دوره ها در هر ۶ ماه الزامی است اما در این جزیره به علت تغییرات متصدیان هر سه ماه یکبار صورت می گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها