12

مهر

1403


اجتماعی

24 مرداد 1401 18:23 0 کامنت

مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: از دهم تیرماه (آغاز پیش ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین) تا امروز ۲۴ مردادماه، ۳۸ هزار و ۲۵۸ نفر از این استان برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی کرده‌اند.

 

به گزارش صبح ساحل، علی اصغر دهقانی افزود: ثبت نام متقاضیان پیاده روی اربعین حسینی تا آخرین روزهای نزدیک به اربعین ادامه دارد و افراد می‌توانند از هم‌اکنون با مراجعه به سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir با واریز هزینه بیمه به مبلغ ۱۸۰ هزار ریال ثبت قطعی را انجام دهند. 
وی بیان کرد: پیش از این مهلت ثبت نام مراسم پیاده روی اربعین تا ۲۱ مردادماه امسال تمدید شده بود.
مدیرکل حج و زیارت هرمزگان اظهار کرد: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار، ثبت نام قطعی در سامانه سماح و تزریق ۲ نوبت واکسن کرونا از شرایط سفر به پیاده اربعین حسینی به کشور عراق است.
دهقانی یادآورشد: البته از تزریق ۲ نوبت واکسن کرونا هم نباید بیشتر از ۶ ماه گذشته باشد که دراین صورت متقاضیان باید دُز یادآور هم زده باشند.

 

پیش ثبت نام بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای سفر اربعین

گفتنی است که از آغاز فرآیند پیش ثبت‌نام مشتاقان سفر اربعین تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی امروز تشکیل و اعلام شد فرآیند پیش ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین در روز‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه گزارش‌ها از استقبال میلیونی از سفر معنوی اربعین امسال حکایت دارد، از زائران خواست برنامه سفر خود را به نحوی مدیریت نمایند که حضورشان در عراق کوتاه باشد تا زمینه تشرف تعداد بیشتری از مشتاقان این سفر فراهم شود.

در این جلسه دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه این سازمان علاوه بر ثبت نام زائران در سامانه سماح، امداد و راهنمایی و بیمه زائران را هم انجام می‌دهد، به پیگیری‌های انجام شده در خصوص فراهم کردن تسهیلات برای سفر زمینی و هوایی و مخابراتی اشاره کرد و از راه اندازی دو ایستگاه صلواتی در مرز‌های مهران و شلمچه برای پذیرایی از زائرانی که پس از زیارت به کشور باز می‌گردند، خبر داد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به بازدید‌های خود از مرز‌های زمینی و هماهنگی‌های انجام شده برای تردد زائران با طرف‌های ایرانی و عراقی افزود: چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه در سامانه سماح تعریف شده و آماده تردد زائران است و تردد از سه مرز تمرچین، باشماق و سومار هم منوط به دستور و مجوز وزارت کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از زائران ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده اند، افزود: در پیش ثبت نام ۵۶ درصد زائران مرز مهران را برای خروج انتخاب کرده اند که این رقم در بازگشت به حدود ۸۰ درصد می‌رسد و باید تدابیر مناسب برای انتقال زائران به داخل پیش بینی شود.

 منابع: ایرنا، باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها (0)
img