عامل اصلی تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم در بندرعباس دستگیر شد:

فروشنده مرگ



مرد ۴۳ ساله‌ای که عامل اصلی تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم و  مرگ ۱۳ نفر  در  هرمزگان بود دستگیر شد. این متهم سابقه‌دار عصر یکشنبه گذشته  پس از ۳ ماه فرار و مخفی شدن در  روستای آبشورک بندرعباس به دام قانون افتاد. «رضا -» ز  با توزیع این مشروبات الکلی موجب مسموم شدن ۷۵ نفر از افراد شد که ۱۳ نفر از آن‌ها به کام مرگ رفتند.
  
ماجرای مشروبات مسموم 
اواخر ماه رمضان سال جاری بود که خبری مبنی بر مسمومیت ناشی از الکل در هرمزگان منتشر شد که در همان ساعات اولیه 16 نفر در سنین  18 تا 65 ساله  با علائم مسمومیت الکلی به بیمارستان شهید محمدی و بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس و بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم مراجعه کردند که حال تعدادی  وخیم بود. روزهای بعد به تعداد مراجعین به مراکز درمانی بیشتر شد تا اینکه ۱۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.
در همان ساعات اولیه این فاجعه،  ۸ نفر از عاملان توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز در بندرعباس دستگیر  شدند.  دو نفر از این افراد مشروبات را مصرف کرده و پس از مسمومیت در بیمارستان تحت درمان بودند.
در بازرسی از منازل متهمان  مقدار یک هزار و ۲۷۸ لیتر  مشروبات الکلی کشف شد.  چند روز بعد نیز ۲ نفر از خریداران الکل صنعتی به همراه ۲ نفر از تهیه‌کنندگان مشروبات الکلی دست‌ساز  نیز دستگیر شدند. دراین‌ارتباط چند مرکز بزرگ تهیه، نگهداری و فروش مشروبات الکلی دست‌ساز را در شهرستان بندرعباس شناسایی  و در بازرسی از این اماکن بیش از ۱۰ هزار لیتر مشروبات الکلی کشف  شد. همچنین  یک شرکت باربری که محموله‌های الکل صنعتی را به‌صورت غیرمجاز از یکی از استان‌های همجوار به بندرعباس منتقل کرده نیز به دستور مقام قضایی پلمب‌شده است.
   
پایان فرار ۳ ماهه
همچنان متهم اصلی این پرونده متواری بود، متهمی که با کمک برادرش اقدام به تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم کرده بود... کارآگاهان پلیس پس از تحقیقات و اعترافات دستگیرشدگان  سرنخ‌های از متهم فراری به دست آورند تا اینکه موفق شدند او را در عصر یکشنبه ۲۳ مردادماه جاری در مخفیگاهش در روستای آبشورک به دام بیاندازند.
  
اعتراف
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص دستگیری این فرد سابقه‌دار گفت: در پی مسمومیت تعداد 75 نفر و فوت 13 نفر از شهروندان هرمزگانی در اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم در ایام ماه مبارک رمضان امسال و متواری شدن عامل یا عاملان این حادثه، بلافاصله پس از وقوع حادثه پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. 
سردار غلامرضا جعفری بابیان اینکه مأموران پلیس امنیت عمومی استان با شبانه‌روزی و کار اطلاعاتی نهایتاً عامل اصلی تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم بنام «رضا - ز» را در بندرعباس شناسایی کردند افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی،  با تشکیل اکیپی به محل اعزام و در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۱۰۳ لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی استان هرمزگان  ادامه داد:  برادر این متهم بلافاصله پس از وقوع حادثه دستگیر و تاکنون در زندان به سر می‌برد. سردار جعفری یادآور شد:  متهم دستگیرشده ضمن اعتراف به تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز با همکاری برادر خود، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق با قرار مناسب روانه زندان شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها