استاندار هرمزگان:

بندر جدیدی در شهرستان بندرلنگه احداث می‌شود


نویسنده: عبداسلام جمالی

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به محدود بودن پسکرانه بندر فعلی بندرلنگه، بندر دیگری در منتهی الیه غربی بندرلنگه جانمایی شده که حدود ۲۰ کیلومتر از شهر فاصله دارد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهدی دوستی در آیین بهره برداری از طرح‌های بندری هفته دولت در بندرلنگه اظهار کرد: میزان تراز کالا در بندرلنگه به شدت افزایش یافته و میزان صادرات در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل نزدیک به ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: اما خود بندر در شهر لنگه به دلیل محدودیت پسکرانه دچار مشکل‌هایی است و این درحالی است که متقاضی بین‌المللی، متقاضی ترانزیت و استفاده در حجم انبوه برای آن وجود دارد.
وی اضافه کرد: اما بندر محدود شده و با این حال رشد ۴۷۰ درصدی در صادرات در زمینه کانتینرهای یخچالی داشته است و هم ۱۲۵ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته از این بندر منتقل شده که بیشتر آن‌ها ترانزیت بوده است.
استاندار هرمزگان ابزار داشت: مسیر جدیدی که برای ارتباط کشورهای شمال و جنوب ایجاد شده نیاز به بندرلنگه را به شدت افزایش داده است.
دوستی یادآور شد: بر همین اساس سازمان بنادر و دریانوردی، بندر دیگری در منتهی الیه غربی بندر لنگه جانمایی کرده است.
وی ابراز داشت: طراحی و مطالعه این بندر درحال انجام بوده و دارای آبخور بیشتری خواهد شد و این اجازه می‌دهد شناورهای بزرگتری نسبت به آنچه در بندر کنونی پهلوگیری می‌کنند تخلیه و بارگیری داشته باشند.
رییس شورای اداری هرمزگان افزود: شناور بزرگتر با کاهش هزینه‌های حمل و نقل مترادف بوده و منفعت اقتصادی برای مردم خواهد داشت و این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا شاهد ساخت و ساز آن در کمتر از یکسال آینده باشیم.
وی اظهار داشت: بندرلنگه با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین تغییرهای رخ داده به نفع این بندر است و دولت هم به آن توجه دارد، ان‌شاءالله کار اجرایی آن با فوریت آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: بندر جدید سبب تحول خواهد شد و از عوارض بندری و خدماتی که داده می‌شود مبالغی هم به شهرداری ها خواهد رسید.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان هم در این آیین گفت: اداره بنادر غرب هرمزگان با دارا بودن ۱۱ بندر ۳۰ طرح برای خود در سال جاری تعریف کرده است که هفت طرح عمرانی، ۱۲ طرح تجهیزاتی و ۱۱ طرح مطالعاتی است.
قاسم عسکری نسب بیان کرد: برای مطالعه بندر بزرگ بندر لنگه اعتباری افزون‌بر هشت هزار میلیارد ریال در نظرگرفته شده که آغاز شده است.
وی گفت: مطالعات و طراحی ساختمان های مرجع دریایی در بندرهایی مانند چارک و خمیر به اتمام رسیده است.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اشاره کرد: امروز سه طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت که ۲ طرح در حوزه بندری و شامل طرح تعمیرات اساسی اسکله ۲ و آسفالت و روشنایی موج شکن شرقی و طرح تعمیرات اساسی شبکه هدایت سیلاب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها