از ابتدای سال‌جاری تاکنون؛

۱۸۶ هزار لیتر سوخت قاچاق از آبهای حوزه استحفاظی جزیره کیش کشف شد



جانشین پایگاه دریابانی جزیره کیش گفت: ماموران این فرماندهی در سال جاری موفق به کشف ۱۸۶ هزار لیتر سوخت قاچاق از آبهای حوزه استحفاظی این پایگاه شدند.

به گزارش صبح ساحل،«سرهنگ جلال همتی»جانشین پایگاه دریابانی جزیره کیش اظهار داشت: در جریان کشف این میزان سوخت قاچاق ۶۰ قاچاقچی دستگیر شدند و ۵۵ شناور حامل این کالا نیز توقیف شده است.
وی با بیان اینکه تمام سوخت قاچاق کشف شده از استان ها و شهرهای همجوار به مقصد خارج از مرزهای جمهوری اسلامی بارگیری شده بود افزود: با توجه به پیامدهای مخرب و تاثیرگذار پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، برخورد قاطع با باندها و شبکه های سازمان یافته به صورت ویژه در دستور کار دریابانان این جزیره قرار گرفته است.
سرهنگ همتی، همچنین از کشف ۲۳ هزار کیلوگرم انواع فرآورده های شیلاتی در این جزیره خبر داد و بیان کرد: امسال این میزان فرآورده از ۵۷ صیاد غیرمجاز در ۳۵ شناور به همراه ۹۶ هزار متر تور غیرمجاز کشف شده و ضبط شده است.
حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش شامل ۱۶۲ مایل مرز دریایی با کشورهای قطر و امارات متحده عربی و به مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰  کیلومتر متربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها