مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

لایروبی ۱۳ رودخانه هرمزگان در حال اجرا است



 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: هم‌اکنون ۱۳ طرح در بخش ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های هرمزگان، بنا بر اولویت‌های تعیین شده و اعتبارات اختصاص یافته در حال اجرا است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، جمشید عیدانی روز دوشنبه در بازدید از  اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های استان هرمزگان افزود: ساماندهی رودخانه بردول پارسیان به طول ۷۵۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، مرحله نخست رودخانه رویدر خمیر به طول بیش از چهار کیلومتر با پیشرفت ۱۰۰ درصد، مرحله نخست رودخانه تلنگ به طول پنج و نیم کیلومتر با پیشرفت ۱۰۰ درصد، رودخانه گابریک و سدیج به طول بیش از یک کیلومتر با پیشرفت ۶۰ درصد و مرحله نخست ساماندهی رودخانه گز به طول بیش از ۲ و نیم کیلومتر و پیشرفت ۹۴ درصد از مهم ترین این طرح‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه‌های میناب، رودان، جاماش، جلابی، گرندو و تعدادی دیگر از رودخانه ها نیز به طور جدی در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در خصوص لایروبی برخی از رودخانه ها نیز توضیح داد: مهم‌ترین طرح های لایروبی رودخانه ها شامل رودخانه های برتمب، هشتبندی مرحله دوم، هشتبندی مرحله سوم، زرتوجی، تل قلعه، هدیش و راونگ است که بسیاری از آن‌ها به طور کامل و برخی دیگر مراحل میانی کار را طی می‌کنند.
عیدانی یادآورشد: ساماندهی و لایروبی این رودخانه ها با هدف تامین امنیت منازل، تاسیسات و معابر شهری و روستایی، ایمن سازی مراکز جمعیتی حاشیه رودخانه ها، کنترل و مهار سیلاب‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و تاثیر آن بر کنترل سیلاب های احتمالی و کاهش خسارات مالی و جانی به روستاییان گفت: متاسفانه برخی از افراد محلی و بومیان از روی بی اطلاعی و برخی نیز با هدف تصرف زمین‌های ملی که شامل حریم یا بستر رودخانه ها می شود؛ اقدام به تصرف این اراضی با هدف کشاورزی یا ساخت و ساز می کنند که همین موضوع باعث تغییر در مسیر رودخانه ها می شود و در زمان سیلابی شدن رودخانه ها موجب بروز خسارت های جدی می شود.
وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای در راستای اجرای وظایف قانونی خود و با طی مراحل قانونی و هماهنگی با دستگاه قضا و نیروی انتظامی اقدام به رفع تصرف و آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها می کند.
استان هرمزگان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر رودخانه دارد که پنج هزار کیلومتر از آن نزدیک مراکز جمعیتی و مهم هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها