12

مهر

1403


ورزشی

15 آذر 1401 11:10 0 کامنت

اتحادیه فدراسیون‌های جهانی دو و میدانی، بهترین‌های این رشته ورزشی در سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد.

به گزارش صبح ساحل، سیدنی مک‌لاگلین آمریکایی و آرمند دوپلانتیس سوئدی بهترین ورزشکاران زن و مرد جهان در سال ۲۰۲۲ شدند. هردوی این ورزشکاران، در این سال بیش از یک بار رکورد جهان را شکستند و بهترین نمایش و آخرین رکوردشکنی خود را در مسابقات قهرمانی جهان ارائه کردند.

مک‌لاگین آمریکایی، رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع زنان جهان را ابتدا در مسابقات قهرمانی آمریکا ۷۸ صدم ثانیه بهبود بخشید و به ۵۱ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه رساند. سپس در مسابقات قهرمانی جهان به رکورد شگفت‌انگیز ۵۰ ثانیه و ۶۸ صدم ثانیه دست یافت. رکورد این ماده پیش از این هم در اختیار این ورزشکار ۲۳ساله بود.

دوپلانتیس هم در سال ۲۰۲۲ سه رکورد جهانی جدید در ماده پرش با نیزه مردان ثبت کرد، دو قهرمانی جهانی به دست آورد، از میان ۱۹ مسابقه‌ای که به میدان رفت، ۱۸ بار به قهرمانی رسید و ۲۳ بار توانست از مانعی با ارتفاع ۶ متر یا بیشتر گذر کند. این همه افتخار درحالی است که او تازه وارد ۲۳سالگی شده و خود را در تاریخ پرش با نیزه جاودانه کرده است.

این ورزشکار سوئدی در این سال ابتدا رکورد پرش با نیزه داخل سالن را به ۶ متر و ۱۹ سانتی‌متر رساند. فقط ۲ هفته بعد از آن در مسابقات داخل سال قهرمانی جهان این رکورد را به ۶ متر و ۲۰ سانتی‌متر ارتقا داد و مدال طلا را هم بر گردن آویخت. او در مسابقات لیگ الماس هم رکورد جهانی جدیدی در فضای آزاد خلق کرد و از مانع ۶ متر و ۱۶ سانتی‌متری گذشت. سرانجا اوج هنرنمایی او سه هفته پس از آن بود که در مسابقات قهرمانی جهان، رکورد ۶ متر و ۲۱ سانتی‌متر را ثبت کرد. کمتر از یک ماه بعد از آن هم بدون اینکه حتی در یک مانع خطا کند، قهرمان اروپا شد.

  

دیدگاه ها (0)
img