ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد دنیا نیست



شاخص میلیاردرهای فوربز اعلام می‌کند که ایلان ماسک، جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را به مدیرعامل شرکت LVMH واگذار کرده است، این در حالی است که ماسک از نگاه بلومبرگ همچنان بیشتر از هر شخص حقیقی دیگری ثروت دارد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از زومیت، ایلان ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را از دست داده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در پایان ساعات معاملات بازار سهام در روز دوشنبه، برنارد آرنو، رئیس‌ هیئت‌مدیره و مدیرعامل LVMH، جایگاه ایلان ماسک را تصاحب کرده است. ثروت فعلی آرنو به ۱۸۶٫۲ میلیارد دلار می‌رسد.

ارزش سهام تسلا در روز دوشنبه حدودا ۶٫۳ درصد افت کرد. ارزش سهام این خودروساز بزرگ آمریکایی در سال جاری میلادی نصف شده است. یکی از عواملی که روی کاهش ارزش تسلا اثر گذاشت، فروش ناگهانی بخش قابل توجهی از سهام این شرکت توسط سرمایه‌گذاران به دلیل تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک بود.

ثروت ایلان ماسک تا حد زیادی به سهام تسلا وابسته است و این خودروساز در سال‌های اخیر رشد قابل‌ توجهی تجربه کرده است. در عرض تنها دو سال، ارزش سهام تسلا بیش از ۱٬۰۰۰ درصد رشد کرد و باعث شد ایلان ماسک به سرعت در رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد دنیا بالا برود.

گفته می‌شود ایلان ماسک اکنون ۱۴٫۱۱ درصد از سهام تسلا را دراختیار دارد. در لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله، ارزش بازار تسلا به ۵۳۰ میلیارد دلار می‌رسد. ماسک همچنین مالک ۴۰ درصد از سهام اسپیس ایکس است.

در سالی که ارزش سهام اکثر شرکت‌های بزرگ افت شدیدی تجربه کرده است، سهام LVMH تنها ۱٫۵ درصد پایین آمده است. مقر مرکزی LVMH در پاریس قرار دارد و این شرکت در بازار بوریس پاریس فهرست شده است.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که معیارهای نسبتاً متفاوتی با فوربز دارد، همچنان ایلان ماسک را با سرمایه‌ی ۱۶۸ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد دنیا می‌داند. از نگاه بلومبرگ برنارد آرنو دارای ثروت ۱۶۷ میلیارد دلار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها