13

مهر

1403


اجتماعی

25 آذر 1401 10:23 0 کامنت

رییس اداره هواشناسی قشم با بیان اینکه شرایط رفت و آمد دریایی در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان مساعد است گفت که برای ساعت های بعدازظهر (جمعه ۲۵ آذر) افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی بر روی خلیج فارس و جزایر غربی استان هرمزگان (کیش و لاوان) پیش بینی شده است.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم، گفت: در روز جاری شرایط جوی آرام و پایدار بر روی استان هرمزگان حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: از ساعت های بعدازظهر افزایش و گذر ابر در مناطق شمالی استان پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: فردا شنبه (۲۶ آذر ۱۴۰۱) با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی، محدوده خلیج فارس و غرب تنگه هرمز تا اندازه ای مواج خواهد شد که توصیه می شود تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورها در این مناطق صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی با آینده نگری وضعیت جوی و دریایی استان هرمزگان اضافه کرد: برای روزهای یکشنبه (۲۷ آذر) تا سه شنبه (۲۹ آذر) در مناطق شرقی، مرکزی، تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی با احتمال گردوخاک پیش بینی می شود و وضعیت دریا در تنگه هرمز و دریای عمان کم و بیش مواج خواهد شد. بنابراین توصیه می شود تمهیدات لازم صورت پذیرد.

وی گفت: از لحاظ دمایی، تا اوایل هفته آینده، نوسانات دمایی تغییرات یک تا ۲ درجه ای خواهد داشت.

دیدگاه ها (0)
img