احتمال افزایش شیوع کرونا در اواخر دی و اوایل بهمن



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سویه جدید بیماری کرونا در اروپا و امریکای شمالی، امیکرون است.

  

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، حمید عشرتی، اپیدمیولوژیست گفت: بررسی ها نشان می دهند احتمالا اواخر دی و اوایل بهمن افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در کشور رخ می دهد.

به گفته وی سویه جدید بیماری کرونا در اروپا و آمریکای شمالی زیر سویه امیکرون است. سرایت پذیری این زیرسویه زیاد است و اکثر بیماران به صورت سرپایی مداوا خواهند شد.

او ادامه داد: بیماری تنفسی RSV یک بیماری تنفسی با علائم سرماخوردگی است که در اکثر موارد به صورت خفیف و با علائم تب و لرز است. آزمایشگاه های زیادی مجهز به ابزار تشخیص این ویروس هستند.

عشرتی افزود: بررسی ها نشان می دهند که در موارد خیلی نادر، کودکان به سینه پهلو و نوع شدید بیماری RSV مبتلا خواهند شد و به طور کلی جای نگرانی وجود ندارد.

او گفت: در حال حاضر روند ابتلا به بیماری های تنفسی مانند کرونا و آنفولانزا رو به کاهش است و مشکلی در کشور در این خصوص دیده نمی شود.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۲۹ نفر و شمار جانباختگان این بیماری نیز به ۱۴۴ هزار و۶۷۲ نفر رسید. تا کنون هفت میلیون و ۳۳۵ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرارندارد اما یک شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها