برگزاری مسابقات قهرمانی کشور ترامپولین بانوان در آذرماه1401؛

تیم ترامپولین هرمزگان نائب قهـــرمان کشــور شد



ترامپولین یکی از ابزارهای تمرینی برای ورزش در رشته ژیمناستیک است که در هر سنی مفید بوده و می‌تواند، موثرترین راه برای ورزش کردن و لاغری باشد. این رشته‌ی ورزشی طرفداران بسیاری دارد و هرساله ورزشکاران این رشته از سراسر کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند. حتی در زمان کرونا، این مسابقات به صورت آنلاین برگزار شد. امسال هم شهر الوند، میزبان رقابت‌های ترامپولین قهرمانی کشور شد. این مسابقات با حضور ۱۵۶ ورزشکار در قالب ۱۶ تیم برگزار شد. در این مسابقات ورزشکاران هرمزگانی موفق شدند با مدال‌های رنگارنگی به استان بازگردند. به منظور جزییات مسابقات به سراغ «مرضیه محمدبابایی»، مسئول کمیته ترامپولین و سرمربی تیم ترامپولین بانوان استان هرمزگان رفتیم. 
  

 خوش درخشیدن ورزشکاران هرمزگان در ترامپولین

«مرضیه محمدبابایی»، مسئول کمیته ترامپولین و سرمربی تیم ترامپولین بانوان استان هرمزگان درباره فعالیت برگزاری این رقابت‌ها در پنج گروه سنی گفت: «مسابقات قهرمانی کشور ترامپولین بانوان در پنج گروه ۹ - ۱۰ سال، ۱۱ - ۱۲ سال، ۱۳ - ۱۴ سال، ۱۵ - ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا به میزبان هیئت ژیمناستیک شهرستان البرز و شهر الوند برگزار شد و در پایان این رقابت ها به نفرات اول تا سوم در هر رده سنی حکم و مدال قهرمانی و به تیم‌های اول تا سوم در هر رده سنی حکم و مدال و کاپ قهرمانی تقدیم شد. همچنین به تیم‌های اول تا سوم به صورت مجموع رده‌های سنی کاپ قهرمانی اهدا شد». به گفته وی، مسابقات در تاریخ 8 آذرماه لغایت 12 آذرماه برگزار شده‌است. محمدبابایی بیان کرد:« در این مسابقات، تیم ترامپولین استان هرمزگان در مجموع رده‌های سنی با اقتدار نائب قهرمان کشور شد و همچنین در هر رده سنی به صورت تیمی و انفرادی نتایج خوبی کسب کرد که نتایج به شرح زیر است: رده سنی A  : مقام اول تیمی، رده سنی B  : مقام چهارم تیمی، رده سنی C : مقام سوم تیمی، رده سنی D  : مقام اول تیمی ، مقام اول انفرادی و مقام سوم انفرادی و  رده سنی: E مقام سوم تیمی ، مقام سوم انفرادی». وی ادامه داد: «در رقابت‌های  تیمی گروه ۹ - ۱۰ سال، تیم‌های قزوین و هرمزگان به صورت مشترک قهرمان و تیم‌های یزد و منطقه آزاد کیش هم سوم مشترک شدند. در گروه سنی ۱۱ - ۱۲ سال، تیم قزوین قهرمان شد و تیم‌های اصفهان و یزد به عنوان دوم مشترک دست یافتند. در گروه سنی ۱۳ - ۱۴ سال، یزد، منطقه آزاد کیش و  هرمزگان، در گروه سنی ۱۵ - ۱۶ سال، هرمزگان، یزد و قزوین و در گروه سنی بزرگسال، قزوین، یزد و هرمزگان عناوین اول تا سوم را کسب کردند».
همچنین در ادامه با « درناز فروزان»، نوجوان 15 ساله مدل‌آور هرمزگان در مسابقات قهرمانی کشور ترامپولین بانوان به گفت‌وگو نشستیم.
  

از چه سنی فعالیت خود را در این رشته شروع کردید؟ 

ابتدا از سن ۴ سالگی ژیمناستیک را با مربیگری خانم «نامدار» شروع کردم. پس از آن در سن ۱۱ سالگی شاخه ترامپولین را با مربیگری «مرضیه محمد بابایی» ادامه دادم.
 

تاکنون چه مقام‌هایی کسب کرده‌اید؟

بنده موفق شدم در شاخه هنری، مقام دوم کشوری را کسب کنم و نیز در شاخه ترامپولین سه مقام اول تیمی، یک مقام اول کشوری و یک مقام سوم کشوری به صورت انفرادی را در کارنامه خود داردم. همچنین، مقام اول تا سوم استانی را کسب کرده‌ام.
  

اهداف‌تان برای آینده چیست؟

دوست دارم در این رشته‌ همچنان فعالیت خود را ادامه دهم و در مسابقات در سطح کشوری شرکت کنم تا در آینده بتوانم به مدرک‌های مربیگری در این رشته دست پیدا کنم.
 

کمبودهای رشته‌ی ورزشی شما در استان چیست؟ و از مسئولان خواستار چه چیزی هستید؟

از مسئولین محترم خواستار تهیه‌ِی یک کفی بین المللی مناسب و استاندارد جهانی را دارم زیرا؛ در حال حاضر از کفی ایرانی برای انجام تمرینات ترامپولین استفاده می‌شود و این امر باعث کاهش بازدهی تمرینات شده است. دومین خواسته‌ی بنده، این است که مسئولین شرایطی را فراهم آورند تا مسابقات در سطح برون مرزی انجام شود تا ورزشکاران رشته ترامپولین قدرت و استعدادهای خود را به نمایش بگذراند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها