هشدار مدیریت بحران کیش؛ به دلیل مواج بودن دریا، از شنا کردن، قایق سواری و تفریحات دریایی در جزیره خودداری شود



ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش در پی اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی از ساکنان و گردشگران خواست به دلیل مواج بودن دریا، از شنا کردن، قایق سواری و تفریحات دریایی در جزیره کیش خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش روز پنجشنبه با اشاره به اطلاعیه وضعیت نارنجی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان بر آماده باش تمام دستگاه‌های امدادی مستقر در جزیره کیش تاکید کرد.

ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد کیش از ساکنان و گردشگران خواست با توجه به وضعیت بارندگی و سرعت باد در جزیره کیش، اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه مقابل پنجره‌ها و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری و مسیرهای راه آب و ناودان منازل را تمیز کنند تا دچار آبگرفتگی نشوند.

براساس این اطلاعیه از سالخوردگان و کودکان درخواست شد حتی المقدور از تردد غیر ضرور در شهر خودداری کنند و به دلیل وزش باد از موتورشارژی و دوچرخه استفاده نشود و ساکنان و گردشگران از تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در شهر و داربست‌های فلزی در محدوده منازل مسکونی و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد کیش به ساکنان کیش توصیه کرد به دلیل مواج بودن دریا، از شنا کردن، قایق سواری و انجام تفریحات دریایی خودداری کنند و برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل منازل در، دریچه‌ها و پنجره‌های خود را در این ایام بسته نگهدارند.

این ستاد تاکید کرد: ساکنان و گردشگران از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق دوری کنند و از پارک کردن خودرو زیر درختان خودداری و از سیم‌های رها شده برق در برخی محوطه‌ها خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از ظهر پنج شنبه ۱۵ دی تا ساعات پایانی شنبه ۱۷ دی در برخی از ساعات رگبار نسبتا شدید، باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تند باد لحظه ای در سطح استان از جمله جزیره کیش پیش بینی کرد.

همچنین از اواخر وقت چهارشنبه ۱۴ دی تا بعد از ظهر شنبه ۱۷دی تقویت توده بارشی و مواج شدن دریا، وزش باد شدید جنوب شرقی با سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت ( ۲۸نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر ( هفت پا) نیز پیش بینی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها