ادعای رئیس اتحادیه بارفروشان:

قیمت میوه شب عید ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار خواهد بود



رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: بخش خصوصی به منظور تنظیم بازار میوه شب عید اقدام به توزیع سیب و پرتقال ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار در ۳۱ استان کشور می کند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «مصطفی دارایی نژاد»، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تنظیم بازار میوه شب عید، اتحادیه ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار اقدام به توزیع در میادین میوه و تره بار ۳۱ استان کشور می کند.

به گفته او، همه ساله ۲ قلم سیب و پرتقال در شب عید افزایش چشمگیری دارد ، اما امسال با واگذاری تنظیم بازار میوه به بخش خصوصی علاوه بر عرضه ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار، قیمت هم کنترل می کنیم‌.

دارایی نژاد با بیان اینکه ذخیره سیب و پرتقال به اندازه کافی است، گفت: با توجه به تولید مازاد پرتقال، تاکنون ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتن صادرات داشته ایم که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است. همچنین از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا کردیم که ما را در صادرات به کشورهای آسیای میانه کمک کند تا مشکلی برای باغداران ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: بنابر آمار امسال ۳ میلیون تن تولید پرتقال داشتیم که یک میلیون تن آن را در بازار عرضه کردیم و ۲ میلیون تن دیگر داریم که یک‌میلیون تن آن را در ۲ ماهه تا پایان سال عرضه می کنیم و یک میلیون تن مابقی مربوط به شب عید و بعد از شب عید است. به طور کلی مشکلی در بازار میوه نداریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها