هفت واحد صنفی متخلف در کیش پلمب شد



 رییس مرکز بهداشت کیش گفت: هفت واحد صنفی متخلف به علت تداوم رعایت نکردن موازین بهداشتی در سال جاری پلمب شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدرضا رضانیا اظهار کرد: در راستای نظارت های بهداشتی بر مواد غذایی در ۹ماهه سال جاری ۵۵ هزار و ۳۹۷ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ منقضی و فاسد معدوم شد.

وی افزود: بازرسان این مرکز در این مدت ۶ هزار و ۶۲۶ مورد بازدید از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، سه هزار و ۷۸۰ مورد بازدید از اماکن عمومی ویک هزار و ۳۰۲ بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی انجام شد و ۴۶ متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

رضانیا افزود: حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه از اهداف مهم طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و بهداشتی بوده و در این راستا با واحدهای صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ماه سالجاری هفت مکان متخلف در زمینه بهداشتی در کیش پلمپ شده است اضافه کرد: در راستای حفظ سنجش سلامت آب آشامیدنی یک هزار و ۶۸۱ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی و ۱۶۴ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از آب شرب انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت کیش گفت: در راستای سنجش درجه خلوص روغن در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها ۶ هزار و ۵۶ مورد سنجش پرتابل، ۶ هزار و ۳۹۱ مورد کارت بهداشتی صادر ،۱۲۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی،۱۱۶ مورد بازدی از مدارس و مهدهای کودک، هشت مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، پنج مورد بررسی آلودگی ناشی از زباله انجام شده است.

وی همچنین ۲۰۹ مورد نمونه برداری از نان، معدوم کردن ۱۵ کیلوگرم لوازم آرایشی بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته را از دیگر موارد انجام شده در ۹ ماهه سال جاری توسط بازرسان بهداشت محیط کیش اعلام کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی ، مراتب را به سامانه ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۴۴۴۲۳۳۱۱گزارش دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها