از ابتدای سال‌جاری تا کنون؛

جهش ۷۲ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بنادر غرب هرمزگان؛ بیش از ۱۰۳ هزار کانتینر یخچالی جابه‌جا شد



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۰۳ هزار و ۲۹۵ TEU کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری تا پایان امسال، افزایش جابجایی و صادرات کانتینر یخچالی در بنادر غرب این استان را به ترتیب ۷۲ اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، «مرتضی سالاری»، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون، ۱۰۳ هزار و ۲۹۵ TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۷۲۶ تن در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی این مدت را نیز ۵۱ هزار و ۶۴۷ TEU با تناژ ۵۵۰ هزار و ۳۶۳ تن برشمرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، بنادر غرب هرمزگان با راه‌اندازی فاز نخست ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی، طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران است.

سالاری با بیان اینکه بندرلنگه به عنوان اصلی‌ترین بندر تجاری منطقه‌ غرب هرمزگان علاوه ‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند، میزان تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در هشت‌ماهه امسال را در مجموع ۵۲ هزار و ۷۵۶ TEU اعلام کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان فاصله ۶۷ مایلی بندرلنگه با بندر دبی و شارجه که نزدیک‌ترین فاصله سواحل جنوبی کشور با این بنادر است را از جمله مزیت‌های این بندر برشمرد و افزود: این مسیر دریایی به‌عنوان نزدیک‌ترین فاصله سواحل جنوبی ایران با بنادر اصلی امارات متحده محسوب می‌شود.

اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری کانون مهمی برای تبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان قلمداد می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها