اعلام میزان آبگیری سدها و سازه‌های آبخیزداری هرمزگان در بارندگی اخیر



میزان آبگیری سدها و سازه‌های آبخیزداری هرمزگان در بارندگی‌های روزهای گذشته در استان اعلام شد.

 

آبگیری ۱۵میلیون متر مکعبی سازه های آبخیزداری شهرستان بشاگرد

به گزارش صبح ساحل، علی مبارکی، رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بشاگرد گفت: در پی بارش های چند روز اخیر که میزان آن ۲۰میلیمتر بود سازه های آبخیزداری و مشارکت مردمی در سطح این شهرستان آبگیری شده اند که بیشتر این سازه ها در بخش های گوهران و مرکزی قرار دارند.

وی افزود : این امر باعث خوشحالی آبخیزنشینان منطقه شده است.

لازم به ذکر است؛ با توجه به ورود سامانه بارندگی اخیر در مناطق مستعد  هرمزگان شاهد بارندگی هستیم که امید است تمامی سازه های آبخیزداری استان آبگیری و شاهد کاهش اثرات خشکسالی در این منطقه گرم و خشک باشیم.

 

آبگیری ۲۸ سازه آبخیزداری در سیریک و بندرلنگه

مجید پوربلیغی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز گفت: در بارندگی‌ روز‌های گذشته بیش از ۳ میلیون مترمکعب آب در  ۲۸ سازه آبخیزداری در شهرستان‌های سیریک و بندرلنگه ذخیره شد.

پوربلیغی با بیان اینکه استان هرمزگان بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری دارد، گفت: تا پایان امسال ۳۰ سازه آبخیزداری دیگر با اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

 

سهم سدهای هرمزگان از بارندگی‌های اخیر 

مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات شرکت آب منطقه ای هرمزگان درمورد آبگری شدها استان پس از بارندگی‌های اخیر گفت: بارندگی‌های اخیر هرمزگان زمان‌دار و با شدت کم بودند که با این مدل، سفره‌های آب زیرزمینی استان بیشترین بهره‌مندی از این بارش‌ها را داشتند. در این مدل بارندگی ها به طور معمول سهم سدها که بیشتر با بارش های سیلابی تغذیه می شوند، کمتر است.

ترکمندی افزود: بیشترین آب گیری مربوط به سد جگین بود که حدود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزارمتر مکعب باران به آن وارد شد و هم اکنون حدود ۹۲ درصد این سد پر شده است.

به گفته این مسئول، سد استقلال میناب نیز حدود نیم درصد، معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شد و هم اکنون ۵۶ درصد آن پر شده است.

ترکمندی اضافه کرد: سد شمیل و نیان نیز با نیم درصد ورودی جدید، حدود نیم میلیون متر مکعب آبگیری شد و ذخیره آن به ۳۸ درصد ظرفیت سد رسید.

این مسئول شرکت آب منطقه ای هرمزگان میزان آبگیری سد سَرنِی را ۲۷ صدم درصد اعلام و اضافه کرد: ۴۴ درصد ظرفیت این سد پر شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها