12

مهر

1403


اقتصادی

21 دی 1401 14:14 0 کامنت

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به حذف ممنوعیت واردات برنج، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ هزار تن ثبت سفارش انجام شده است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «جوان شهیاد آبنار»، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای تنظیم بازار درباره بازار برنج گفت: در راستای تأمین برنج داخلی محدودیت واردات حذف شده است.

وی افزود: در مدت ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ هزار تن ثبت سفارش انجام شده است.

آبنار اظهار کرد: دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده است که عرضه نامحدودی برای برنج وجود ندارد.

گفتنی است؛ یک ماه پیش بود که دولت در راستای متعادل‌سازی تراز تجاری با هند، واردات برنج از این کشور را ممنوع اعلام کرد؛ اما روز گذشته (دوازهم دی‌ماه) مسیح کشاورز، اعضای انجمن واردکنندگان برنج از ممنوعیت کامل ثبت سفارش برنج به طورکلی خبر دادند.  نایب رییس انجمن واردکنندگان برنج ایران معتقد است که توقف ناگهانی ثبت سفارش واردات برنج از کشور هند می‌تواند بازار را با چالش کمبود عرضه روبرو کند. نایب رییس انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به اینکه چنین تصمیمی باید پیش از آغاز فصل برداشت و شروع خرید‌های خارجی اتخاذ و ابلاغ می‌شد،گفته بود:« وجود برخی مشکلات در مناسبات اقتصادی دو کشور از جمله منفی شدن تراز تجاری، دلایلی است که با انجمن واردکنندگان برنج ایران برای این تصمیم مطرح شده و این در حالی است که به دلیل محدودیت‌های مالی ناشی از تحریم و همچنین عدم پشتیبانی شرکت‌های کشتیرانی، جایگزین کردن دیگر کشور‌های تولیدکننده برنج در کوتاه‌مدت ممکن نیست».

دیدگاه ها (0)
img