قیمت تمام‌شده دنا پلاس در بورس کالا، ۴۴۰ میلیون تومان؛ خریداران ۱۶۰ میلیون سود کردند



دنا پلاس در معاملات امروز بورس ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد و قیمت تمام شده این محصول برای خریداران حدود ۴۴۰ میلیون تومان است که ۱۶۰ میلیون تومان سود عاید آن‌ها می‌کند.

 

به گزارش صبح ساحل، امروز 10 هزار دستگاه خودروی دنا پلاس دستی سفید با قیمت 189 میلیون و 500 هزار تومان از طرف ایران خودرو عرضه شد که 16 هزار و 976 تقاضا برای آن در سیستم به ثبت رسید.

در نتیجه رقابت خریداران قیمت میانگین با حدود 101 درصد رشد نسبت به قیمت پایه، به 380 میلیون و 809 هزار تومان رسید. با احتساب سایر هزینه ها قیمت تمام شده این محصول برای خریداران در بورس کالا حدود 440 میلیون تومان است.

قیمت این خودرو در بازار آزاد بالاتر از 600 میلیون تومان است و خریداران دنا پلاس دستی در بورس کالا حداقل 160 میلیون تومان از این خرید سود کردند.

 

 

روز چهارشنبه گذشته مدیرعامل شرکت ایران خودرو در نامه‌ای از توقف عرضه خودرو به بورس کالا خبر داد و اعلام کرد: با توجه به نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت، اطلاعیه عرضه پنج هزار دستگاه خودرو دنا پلاس دستی که قبلاً برای عرضه در روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه جاری در سامانه آن شرکت منتشر شده است، لغو و اطلاع رسانی مناسب شود.

این اقدام از همان ابتدا با واکنش منفی سازمان بورس همراه شد و این سازمان در نامه‌ای ضمن پاسخ منفی به این درخواست اعلام کرد: برنامه منظم هفتگی خودروهای پذیرش شده ایران خودرو در بورس کالا تا پایان سال و همچنین برنامه درخواست پذیرش خودروهای جدید اعلام شود؛ بنابراین عرضه دنا لغو نخواهد شد.

سازمان بورس برای تداوم عرضه‌ها به بورس کالا به همین نامه ختم نشد و «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار اقدام مناسب و فوری برای از بین بردن ابهامات عرضه و فروش خودرو در بورس کالا شد.

عشقی در این نامه تاکید کرد: تاکنون تنها سه هزار و ٦٠٠ دستگاه انواع خودرو در بورس کالا مورد معامله قرار گرفته است و رانتی بیش از ۱۱ همت از بین رفته است؛ در حالی که این تعداد خودرو درصد بسیار کمی از کل تولید خودرو در کشور است که نسبت آن به کل تولید رانت بیش از ۱۰۰ همت را در این بازار نشان می‌دهد.

روز گذشته نیز بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال افزایش تقاضا برای دنا پلاس، ایران خودرو ۵ هزار دستگاه افزایش عرضه داد و یکشنبه ۲۵ دی ماه، ۱۰ هزار دستگاه خودرو دنا پلاس دستی در بورس عرضه خواهد شد.

 

گفتنی است که این هفته در مجموع تالارهای مختلف بورس کالا میزبان عرضه یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۲۷ تن انواع کالا و محصول بود.

 

منابع: تسنیم، ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها