تردد شناورهای مسافری مسیر جزیره قشم برقرار است



 مدیر اداره بندر و دریانوردی شهید حقانی گفت: تعلیق تردد شناورهای مسافربری در مسیر جزیره قشم به صورت مقطعی اعمال شد و اکنون ترددهای این مسیر در جریان است.

      

به گزارش صبح ساحل، محمد احمدی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد و سفر ایمن مسافران و شناورهای مسافربری به جزیره قشم اولویت نخست بندر شهید حقانی بوده و به همین دلیل تعلیق و یا تعطیلی سفرها در شرایط نامساعد جوی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط دریا و سرعت وزش باد بر روی آن که می‌تواند منجر به ایجاد امواج بلند شود به صورت لحظه به لحظه کنترل می‌شود تا از ایمن بودن تردد شناورهای مسافربری برای نقل و انتقال مسافران به جزایر اطمینان حاصل شود.

وی اضافه کرد: تردد شناورها به جزایر قشم و هرمز هم اکنون با توجه به مساعد بودن شرایط جوی برقرار بوده و مسافران می‌توانند از این بندرگاه به جزایر یاد شده سفر داشته باشند.

لازم به ذکر است اداره کل هواشناسی هرمزگان برای روز جاری فعالیت سامانه پرفشار سرد در استان و وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی در نیمه شرقی پیش‌بینی کرده است که وزش این بادها می‌تواند منجر به ایجاد امواجی با ارتفاع یک و نیم متر شود.

براساس این اعلام امروز در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و نقاطی از شرق خلیج فارس وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی با احتمال گرد و غبار پیش بینی می شود و آبهای تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج خواهد شد.

بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید و به همین سبب توصیه شده شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها بکار گرفته شود.

تداوم این شرایط جوی و دریایی به تناوب و با شدت و ضعف تا پنجشنبه ششم بهمن پیش بینی شده است و از لحاظ دمایی هم در این مدت کاهش دمای کمینه ( بین ۳ تا ۸ درجه سلسیوس) بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات هرمزگان را می‌توان انتظار داشت.

همچنین به کشاورزان توصیه شده تمهیدهای لازم برای محافظت از محصول‌های کشاورزی در برابر باد و کاهش دما به کار گیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها