مشمولان طرح کالابرگ چگونه از آن استفاده کنند؟/بیستم هر ماه یارانه را نقدی دریافت کنید



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۰ گروه کالایی یعنی شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارانی، قند و شکر می‌شود.

   

به گزارش صبح ساحل، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: عملیات اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی از چهارشنبه به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شد.

وی با اشاره به اختیاری بودن این طرح افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۰ گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارانی، قند و شکر) می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: این طرح آزمایشی را ارزیابی می‌کنیم و چنانچه مطلوب باشد به سرعت در کل کشور آن را تعمیم خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کالابرگ الکترونیکی با قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت آن به‌صورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود، همچنین در صورت افزایش قیمت کالاها، تمهیدات جبرانی پیش‌بینی شده است.

مردم و متقاضیان هم می‌توانند از فرصتی که تقریباً یک ماه زودتر از موعد مقرر واریز یارانه نقدی به حساب مردم است، آغاز شده است، استفاده کنند و هرچقدر که نیاز داشتند از این ۱۰ قلم کالا خریداری کنند. مردم چنانکه به خرید کالا تمایل نداشتند، می‌توانند در پایان کار و در بیستم هر ماه یارانه نقدی را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها نیز پیشتر گفت: اگر تا بیستم هر ماه این مبلغ خرج نشد، باقیمانده حساب اعتباری به صورت نقدی قابل برداشت خواهد بود.

سیاوشی با اشاره به اینکه مسئول اجرای یارانه به صورت نقدی یا کالابرگ ، وزارت رفاه است، گفته زود: برخی پیامک های جعلی به نام سازمان هدفمندی یارانه ها ارسال شده و از مردم خواسته شده تا لینکی را باز کنند اما همه این پیامک ها جعلی است و از مردم می خواهیم به این پیامک ها بی توجهی کنند. چرا که فعلا قرار نیست کسی از لیست یارانه بگیران حذف شود و برای برقراری یارانه نیز این سازمان پیامکی ارسال نخواهد کرد.

      

مکان‌های خرید با کالابرگ الکترونیکی در هرمزگان به ۹۰۰ فروشگاه

مدیر تولید محتوا کالابرگ الکترونیکی گفت: با اضافه شدن ۲۵۰ فروشگاه دیگر، شمار مکان‌های خرید با کالابرگ الکترونیکی بر بستر شبکه ملی اعتبار (شما) به بیش از ۹۰۰ فروشگاه افزایش یافت.

نیک نفس صبح امروز (۲۹ دی ماه) در حاشیه سفر به بندرعباس، در جمع خبرنگاران، افزود: شهروندان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) نیز با استفاده از برنامه‌های نرم افزاری بازار و مایکت، یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir از مکان‌های فروش کالاها مطلع شوند.

وی اظهار کرد: تمام کسانی که حساب یارانه آن‌ها در هرمزگان است می‌توانند برای مشاهده‌ی میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره گیری کنند.

نیک نفس عنوان کرد: شیر بطری یک لیتری کم چرب، پنیر یواف ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵کیلوگرمی کم چرب، مرغ کشتارروز، تخم مرغ، روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی، ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای، قند شکسته فله‌ای، شکر سفید فله‌ای و برنج، اجناسی است که مردم می‌توانند در این طرح خریداری کنند.

   

پرسش: سبد کالای حمایتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
پاسخ: خانوارهای مشمول سبد حمایتی کالا به ترتیب زیر بوده و به هر خانوار یک سبد کالا تعلق می‌گیرد:
کلیه شاغلان ﻭ بازنشستگان دولت اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
کلیه شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی
روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی
طلاب به تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

پرسش: نحوه تخصیص سبد کالای حمایتی به خانوارها چگونه است؟
پاسخ: اطلاعات خانوار مشمول سبد کالای حمایتی از طریق کارت عابر بانکی که توسط سرپرست خانوار در طرح یارانه‌های نقدی به سازمان مدیریت هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است مدیریت می‌شود. به ازای هر خانوار مشمول طرح یک سبد حمایتی در نظر گرفته شده است که با مراجعه سرپرست خانوار به همراه کارت عابر بانک مربوطه به فروشگاه‌های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور به ایشان تحویل می‌گردد.
شیوه کار در این طرح همانند انجام خرید از فروشگاه با استفاده از کارت عابر بانک بوده و بدون ارائه کارت بانکی سرپرست خانوار امکان تحویل سبد کالا وجود ندارد. همچنین مشابه همه تراکنش‌های بانکی به خاطر داشتن رمز صحیح کارت ضروری است و در صورت سه بار اشتباه در ورود رمز، کارت بانکی مسدود و ارائه خدمت مقدور نخواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها