هزینه سفر به سوریه از مرز 15 میلیون تومان گذشت



هزینه سفر به سوریه که در ماه گذشته 13 میلیون و 800 هزار تومان بود، با افزایش نرخ دلار و نبود ثبات در ارز سفرهای زیارتی از مرز 15 میلیون تومان هم گذشت.

   

به گزارش صبح ساحل، به نقل از فارس: با افزایش نرخ دلار هزینه سفر به سوریه باز هم افزایش پیدا کرد. این امر در حالی است که سفر به سوریه فقط از مشهد صورت می‌گیرد و هنوز این سفر معنوی از سایر استان‌ها حتی ایستگاه پروازی تهران نیز برقرار نشده است.

هزینه سفر به سوریه برای خانواده ۴ نفره چقدر می‌شود؟

اعزام زائران به سوریه در قالب کاروان‌های حج و زیارت در حال حاضر تنها به صورت یک هفته‌ای و از فرودگاه هاشمی نژاد مشهد انجام می‌شود و در هفته ۱۱۰ زائر از کشورمان عازم زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیها می‌شوند.

هزینه سفر به سوریه در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت از مشهد مقدس در دوره جدید هم‌زمان با ماه رجب به ۱۵ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسیده است. بر همین اساس در صورتی یک خانواده ۴ نفره بخواهند به این سفر معنوی مشرف شوند، باید بیش از ۶۰ میلیون تومان بپردازند.

افزایش هزینه سفرهای زیارتی با گرانی دلار

البته در صورتی که سفر به سوریه از تهران برقرار شود، هزینه این سفر کاهش می‌یابد. چرا که مسافت طی شده پروازها از تهران به دمشق کم‌تر از مشهد تا دمشق است.

در ماه گذشته هزینه سفر به سوریه ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و در روزهای نخست برقراری این سفرها از مشهد هم‌زمان با آبان‌ماه قیمت سفر به سوریه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

افزایش هزینه سفر به سوریه در کم‌تر از سه ماه اخیر به دلیل نوسان نرخ ارز برای سفرهای زیارتی است. به همین دلیل هم خبرگزاری فارس در گزارش‌هایی خواستار ثابت نرخ ارز برای این سفرها شده بود تا حداقل در یک برهه زمانی هزینه این سفرهای معنوی ثابت باشد و زائران در تأمین هزینه سفر زیارتی با مشکل مواجه نشوند. چرا که یکی از موضوعاتی که دولت سیزدهم به آن تأکید داشت، برقراری سفرهای زیارتی ارزان و آسان بود که با نوسان نرخ ارز تاکنون این امر محقق نشده است.

هزینه سفر به عتبات نیز از این امر مستثنی نیست و زائران سفر به کربلا نیز در هر دوره با افزایش این هزینه‌ها مواجه هستند. هم‌اکنون سفر به عتبات در دوره جدید به صورت هوایی تا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها