فعالیت یک موج بارشی در هرمزگان از چهارشنبه تا جمعه / سردشت بشاگرد، سردترین شهر استان



از لحاظ دمایی ماندگاری هوای نسبتاً سرد در مناطق شمالی استان تداوم دارد.

 
  
به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی استان گفت: دیشب در حالت کمینه شهر سردشت بشاگرد با ثبت دمای ۵ درجه سلسیوس سردترین شهر استان بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: پس از سردشت، شهرستان بستک با ۶ درجه و حاجی آباد با ۸ درجه سلسیوس در حالت کمینه در رتبه دوم و سوم سردترین شهر‌های هرمزگان قرار گرفتند.
وی گفت: بندرعباس نیز دمای کمینه ۱۱ درجه سلسیوس را ثبت کرد و جزیره سیری هم با ۱۹ درجه سلسیوس، بیشترین دمای استان را در حالت کمینه داشت.
به گفته کارشناس هواشناسی هرمزگان امروز در مناطق شرقی و مرکزی استان افزایش سرعت باد و در مناطق غربی افزایش ابرناکی و رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.
حمزه نژاد گفت: با تاثیر سامانه پرفشار سرد در مناطق شرقی و مرکزی استان، وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی مورد انتظار است.


وی افزود: با توجه به فعالیت یک موج بارشی در عرض‌های پایین، در مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس از ساعات ظهر با افزایش ابرناکی، وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
وی افزود: دریا به ویژه در محدوده تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی مواج می‌شود.
کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد از رفت و آمد شناور‌های سبک در مناطقی، چون قشم، هرمز، لارک، هنگام، شرق جاسک و جزایر تنب و ابوموسی خودداری شود و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌های مسافربری صورت پذیرد.
حمزه نژاد گفت: در روز‌های چهارشنبه (۵ بهمن) تا جمعه (۷ بهمن) در مناطق دریایی استان به ویژه جزایر خلیج فارس و پاره‌ای مناطق خشکی استان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید شرقی مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها