13

مهر

1403


حوادث

29 آذر 1393 08:51 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث - مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نرخ شيوع مصرف مواد مخدر در دانشجويان را 2.5 درصد اعلام کرد و گفت: دختران دانشجو بيشتر به سمت مصرف مواد محرک و دانشجويان پسر به مواد سنگين مثل هروئين و شيشه گرايش پيدا کردهاند.حميد صرامي در گفت‌وگو با فارس در رابطه با وضعيت مصرف مواد مخدر در بين دانشجويان گفت: ‌تحقيقي در سال 92 در دانشگاه‌هاي وزارت علوم انجام داديم که نشان داد نرخ شيوع مصرف مواد مخدر در دانشجويان 2.5 درصد است که نسبت به گذشته از رشد قابل توجهي برخوردار شده است.

وي ادامه داد: در اين تحقيق مشخص شد وضعيت مصرف مواد مخدر در دختران دانشجو و در حوزه مصرف برخي داروها و مواد روان‌گردان نگران‌کننده است.

صرامي گفت:‌به همين دليل اين تحقيق را با هماهنگي دانشگاه آزاد نيز آغاز کرده‌ايم و از آذر پژوهش ملي در سطح دانشگاه‌هاي آزاد کشور را انجام مي‌دهيم.

گرايش دختران دانشجو به موادمحرک و پسران دانشجو به شيشه و هروئين

مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد نوع مصرف مواد مخدر گفت:‌دختران دانشجو در دانشگاه‌هاي تابعه وزارت علوم متأسفانه بيشتر به سمت مصرف مواد محرک رفته‌اند.

وي ادامه داد:‌ اما در دانشجويان پسر به دليل نشانه‌روي قرص‌هاي ريتالين و داروهاي روانگردان، حجم مصرف اين مواد کاهش يافته اما گرايش آنها به مصرف مواد سنگين افزايش يافته است.

صرامي گفت:‌ مصرف مواد مخدر سنگيني مانند شيشه و هروئين در دانشجويان پسر بيشتر شده است و آنچه ما بر آن تاکيد داريم،‌اين است که گاهي نبايد فقط يک ماده مخدر را در تيررس خود قرار دهيم و از ساير مواد غافل شويم.مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در جمعيت عمومي نيز آنچه که مي‌بينيم تغيير الگوي مصرف مواد مخدر است.

در گذشته پس از ترياک، شيشه در رتبه دوم قرار داشت، اما اکنون الگوي مصرف چند ماده‌اي را داريم. اين يک زنگ خطر اجتماعي است که بايد همه دستگاه‌هاي فرهنگي به آن توجه کنند.

دیدگاه ها (0)
img