13

مهر

1403


اجتماعی

25 بهمن 1401 12:11 0 کامنت

رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه هرمزگان از افتتاح دو مرکز معاضدت قضایی جدید در این استان خبر داد.

       

به گزارش صبح ساحل، دو مرکز معاضدت قضایی در بخش فین و در شهر بندرعباس ویژه ایثارگران از سوی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه هرمزگان افتتاح شد.

به گفته حجت حاجی زاده رییس مرکز وکلای قوه قضاییه هرمزگان، وکلای تحت پوشش این مرکز دو روز در هفته با استقرار در مرکز معاضدت قضایی در بخش فین به مردم خدمات رایگان قضایی می‌دهند.

مرکز دیگر معاضدت قضایی به گفته وی، در بلوار 12 فروردین بندرعباس افتتاح شده که ویژه خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

معاضدت قضایی در اصطلاح به فردی که از لحاظ مالی ناتوان است و دارای تمکن مالی نمی باشد، معسر گفته می شود. در حقوق کشور ما، معاضدت قضایی جز آن دسته از امکاناتی است که قانون برای افراد ناتوان مالی یا همان معسر در نظر گرفته است.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه تأکید کرد: افزایش اطلاعات حقوقی مردم راهکاری برای کاهش بروز جرایم است و در این زمینه تاکنون بیش از 200 برنامه مختلف را با همکاری بسیج حقوق‌دانان در سطح مساجد به اجرا درآورده‌ایم.

دیدگاه ها (0)
img