جزئیات عرضه خودرو مدل 1402 منتشر شد



جزئیات عرضه خودروهای صفر کیلومتر تولید امسال با مدل 1402 منتشر شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیات عرضه خودرو و نحوه شماره‌گذاری وسائل نقلیه صفر کیلومتر که قرار است از ۲۲ بهمن ماه امسال به تاریخ ۱۴۰۲ ثبت پلاک شوند را تشریح کرد. بر اساس این گزارش بیستم بهمن ماه بود

تجارت نیوز نوشت: جزئیات عرضه خودروهای صفر کیلومتر تولید امسال با مدل 1402 منتشر شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیات عرضه خودرو و نحوه شماره‌گذاری وسائل نقلیه صفر کیلومتر که قرار است از ۲۲ بهمن ماه امسال به تاریخ ۱۴۰۲ ثبت پلاک شوند را تشریح کرد.
بر اساس این گزارش بیستم بهمن ماه بود که سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور اعلام کرد از تاریخ 22 بهمن ماه امسال تمامی وسایل نقلیه تولید داخل با مدل 1402 به خریداران تحویل داده می‌شود.

بر اساس این خبر، تمام وسایط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت داخلی و هم خودروهای وارداتی از 22 بهمن امسال به تاریخ 1402 شماره‌گذاری می‌شوند.

انتشار این خبر، باعث ایجاد این سؤال بین مخاطبان شد که آیا شماره vin خودروها و دیگر وسایط نقلیه هم به تاریخ 1402 ثبت می‌شود یا خیر؟ به همین منظور با سردار هادیانفر گفت‌و‌گو دیگری داشتیم تا جزئیاتی از شماره‌گذاری خودرو‌های امسال به تاریخ 1402 را بیان کند.

سردار هادیانفر گفت: ما از بیستم بهمن ماه به خودروسازان ایرانی ابلاغ کردیم که حرف اول vin تمام خودروها را به حرف p تغییر دهند.

وی افزود: در واقع حرف اول vin خودروهای 1401 با حرف S آغاز می‌شد که با ابلاغ پلیس راهور از تاریخ 20 بهمن 1401 این حروف به حرف p تغییر پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: بنابراین خودروسازان داخلی همگی شماره شاسی‌های تمام خودروها را تغییر داده و موتورسیکلت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

هادیانفر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این قاعده برای خودروهای وارداتی هم صدق می‌کند یا خیر گفت: بله خودروهای وارداتی هم شامل این موضوع می‌شوند البته شماره شاسی و موتور آن‌ها قابل تغییر نیست و این تغییر در برگ سند کمپانی آنها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به عبارتی مدل خودروهای وارداتی در برگ سند کمپانی از 1401 به تاریخ 1402 تغییر پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور گفت: این اقدام برای موتورسیکلت‌های تولید داخل که از تاریخ 22 بهمن قرار به شماره‌گذاری داشتند هم انجام شدنی است و افراد می‌توانند برگ سبز موتورشان را به تاریخ 1402 دریافت کنند.

منتشر شده: 11
علی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲
سلام فقط دروغ هنوز ماشین تحویل نگرفتم و 28 اسفند پلاک شده و تماس هم گرفتم با ایران خودرو میگه مدلش 1401 خواهد بود،تازه قراره 29 فروردین تحویل بدهند. میشه راهنمایی کنید کجا برای طرح شکایت اقدام کنم؟
شجاع
۸ فروردین ۱۴۰۲
فقط دروغ ماشین شاهین 23اسفند سند خورد به تاریخ 1401!!!! خدا رو این کشور رو از دروغ محفوظ بدار
کاوه
۲ فروردین ۱۴۰۲
وقتی امثال ما باشند همینه ، آخه خر بخر از سایپا نخر. ماشین که 1402 تحویل میدن و مدل 1401 دوستان اگه تحویل نگرفتید از سایپا به دیوان شکایت کنید . من تحویل نمی گیرم و شکایت میکنم.
علی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱
سایپا به هیچ وجه رعایت نمیکنه.۲۲ اسفند کوییک فاکتور کرده برام که با توجه به تعطیلات پیش رو احتمالا تحویل خودرو بعد ایام عید صورت میگیره و جالبه که با مدل ۴۰۱ فاکتور کردن.
داود
۱۶ اسفند ۱۴۰۱
وقتی نظارت نباشه خودرو سازی مثل سایپا و ایرانخودرو هر کاری که بخوان میکنند الان زنگ زدم کارشناس سایپا میگه اگر فاکتور بشه 1401 براتون میزنیم اونم کی 20 اسفند دقیقا 10 روز مانده به عید...
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱
سایپا رعایت نمیکنه
حسین بیگ زاده
۱۲ اسفند ۱۴۰۱
باسلام قراربود1اسفندخودروسازان 1402پلاک کنند، به نظرمیادخودروسازها، خودشان برای خودشان قانون تعین میکنندبعد4ماه دیروزخودروتحویل گرفتم بامدل 1401،که 15روزمانده عید،،، این ظلم هست به خاطر15روز1401بدن
حسین بیگ زاده
۱۲ اسفند ۱۴۰۱
باسلام 4ماه پیش کوییک ثبت نام کرده بودم دیروز10اسفندتحویل حضوری زده بودم پیام دادندرفتم کوییک تحویل بگیرم مدل 1401زداند،،، مگه ریس راهنمایی نگفته بوداول اسنفدهمه خودروهای داخلی 1402پلاک میشوند،
ندا
۱۱ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه طی تماس تلفنی کارشناسان آن شرکت می‌گویند هنوز دستوری به ما ابلاغ نشده است و ماشینی را که قرار است آن هم با تاخیر در ۱۵اسفند ۱۴۰۱به ماتحویل دهند را همون مدل ۱۴۰۱ثبت میکنند.بی انصافیست واقعا
محمد
۱۰ اسفند ۱۴۰۱
باسلام سایپا نامه فوق را رعایت نمیکنه و میگه همه ماشین هایی که اسفند فاکتور بشه مدل ۱۴۰۱ میخوره و فقط ماشین هایی که سال بعد فاکتور بشه مدل ۱۴۰۲ میخوره این دوگانگی با دستور راهور است. خواهشمندم است پ
رسول
۸ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه شرکتهای خودروساز به این بخشنامه عمل نمیکنن
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها