استارلینک هزینه اشتراک ماهانه اینترنت را افزایش داد



شرکت اسپیس ایکس، هزینه اشتراک ماهانه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای کاربران خانگی را افزایش داد.

     
به گزارش صبح ساحل، استارلینک، اینترنت ماهواره‌ای با سرعت ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای مشترکان در مناطق روستانی و ارتفاعات بالاتر فراهم می‌کند.

این شرکت هفته گذشته ایمیلی به مشتریان ارسال و اعلام کرد اشتراک خانگی استارلینک، برای افراد در مناطق دارای ظرفیت محدود، از ۲۴ آوریل، ۱۰ دلار گران‌تر شده و از ۱۱۰ دلار، به ۱۲۰ دلار در ماه خواهد رسید.

اسپیس ایکس در دسامبر اعلام کرده بود شمار مشترکان این سرویس در سراسر جهان، از مرز یک میلیون نفر عبور کرده است.

در این بین، قیمت برای مشتریان در مناطق دارای ظرفیت بالا، به میزان ۲۰ دلار کاهش پیدا می‌کند و آنها ماهانه ۹۰ دلار پرداخت خواهند کرد.

طی چند سال اخیر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک سروصدای زیادی راه انداخته که می‌توان با بهره‌گیری از آن در کشورها و مناطق مختلف به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کرد و برای دومین بار در سال است که اسپیس ایکس، قیمت خدمات استارلینک را افزایش می‌دهد.

به تازگی اخباری مبنی بر فعال شدن نزدیک ۱۰۰ ماهواره استارلینک در ایران منتشر شده اما مسوولان حوزه ارتباطات کشور تأکید کرده‌اند ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای باید براساس ضوابط ایران باشد.

  

استقبال مشروط وزیر ارتباطات از فعالیت استارلینک در ایران

به نقل از ایسنا، پس از این اظهارات، عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره امکان فعالیت اپراتور استارلینک در ایران اظهار کرد که از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت‌ ماهواره‌ای ارائه می‌دهند استقبال می‌کنند و همین حالا هم دو سه اپراتور هستند که اینترنت ماهواره‌ای در نقاط دورافتاده روستایی ارائه می‌کنند، اما طبق قواعد بین‌المللی هر اپراتور اینترنت ماهواره ای که بخواهد در قلمروی یک کشور سرویس  ارائه کند، باید قواعد سرزمینی آن کشور را رعایت کند.

طبق گفته وی، این قواعد را به همه این اپراتورها از جمله استارلینک ابلاغ کرده‌اند و اگر این قواعد را بپذیرند، از فعالیت آنها استقبال می کنند؛ ۳۰۰۰ روستا وجود دارد که هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد.

او پیش از این گفته بود هر اپراتور ارائه دهنده‌ خدمات اینترنت ماهواره‌ای که قانون جمهوری اسلامی ایران را براساس قواعدی که اتحادیه بین‌المللی مخابرات دارد و طی آن حقوق سرزمینی باید به رسمیت شناخته شود، فعالیت کند، ما دست او را می‌فشاریم.

با این اوصاف مشخص نیست که سرنوشت حدود ۱۰۰ عدد از دستگاه‌های اینترنت ماهواره ای استارلینک موجود در ایران که ایلان ماسک ادعای فعال شدن آن را دارد، چیست؛ گفته می‌شود برای استفاده از سرویس اینترنت ماهواره‌ای چند شرط وجود دارد که خریداری تجهیزات اتصال به استارلینک اولین آن است.



برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها