رئیس مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

مردم از شنا در نقاط پرخطر رودخانه‌ها و دریاچه سد‌ها خودداری کنند



مسافران نوروزی و شهروندان از شنا در نقاط پرخطر رودخانه‌ها و دریاچه سد‌های استان هرمزگان خودداری کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت توحیدی رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت:مسافران نوروزی و شهروندانی که حاشیه رودخانه‌های استان هرمزگان را برای گذران اوقات فراغت و تفریح انتخاب می‌کنند، از ورود و نزدیک شدن به نقاط پر خطر رودخانه‌ها و دریاچه سد‌ها خودداری کنند و در این مناطق شنا نکنند.

توحیدی گفت:دریاچه سد‌ها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملا نامشخص و باتلاقی بودن، مکانی بسیار خطرناک برای شنا کردن است.

او گفت: بسیاری از رودخانه‌ها نیز با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

او با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سد‌ها گفت: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سد‌ها باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می‌شود.

توحیدی گفت: مسافران و شهروندان به تابلو‌های نصب شده در اطراف دریاچه سد‌ها و توصیه‌های مسئولان توجه و از شنا کردن در دریاچه سد‌ها، کانال‌های انتقال آب و تاسیسات آبی جدا خودداری کنند.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: یک سوم قربانیان غرق شدگی در سد‌ها و رودخانه‌ها از کسانی بودند که به طور کامل با فنون شنا آشنایی داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها