سخنگوی سازمان تعزیرات:

شیرینی قیمت مصوب ندارد



سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: هر ساله اتحادیه مربوطه بسته به مواد اولیه‌ای که استفاده می‌شود، مثل شکر، روغن، آرد و ... قیمت مشخصی را اعلام می‌کند و آن قیمت مبنا قرار می‌گیرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص قیمت شیرینی در بازار گفت: در بحث شیرینی قیمت مصوبی وحود ندارد، زیرا جزو کالا‌های پیشینی نیست و هر ساله اتحادیه مربوطه بسته به مواد اولیه‌ای که استفاده می‌شود، مثل شکر، روغن، آرد و ... قیمت مشخصی را اعلام می‌کند و آن قیمت مبنا قرار می‌گیرد.

وی افزود: قیمت گذاری کالا‌ها تقریبا سه نوع هست، یکی کالا‌های پیشینی هستند که قیمت گذاری شان پیشینی است مثل کالا‌های اساسی و از قبل قیمت آن‌ها اعلام می‌شود و برخی از کالا‌ها قیمت شان از قبل مشخص است، برخی از کالا‌ها قیمت شان قیمت پیشینی نیست و پسینی است و باید قیمتی را که کالا عرضه می‌کنند به سازمان حمایت و به تنظیم بازار اعلام کنند و نهایتا آن ضوابط قیمت گذاری را اگر رعایت نکرده باشند طبیعتا تخلف گرانفروشی ممکن است به ایشان منتصب بشود.
اسفنانی اظهار کرد: گروه سوم هم کالا‌هایی هست که صرفا عرضه و تقاضا میزان قیمت را تعیین می‌کند و خیلی نقشی در تنظیم بازار ندارد، معمولا کالا‌های خاص است و مشتری هایش هم مشتری‌های خاص هستند.
وی گفت: معمولا شیرینی یک قیمت مصوب خاصی را ندارد و هر ساله اتحادیه مربوطه بسته به آن مواد اولیه‌ای که استفاده می‌کند مثل شکر، مثل روغن، آرد و امثال این‌ها، قیمت مشخصی را برای ایام خاص اعلام می‌کنند و آن قیمت مبنا قرار می‌گیرد و در غیر این صورت مشمول قیمت گذاری پیشینی نیست که برایش قیمت تعیین شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها