جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا؛ صعود ایران به فینال با عبور از رقیب سنتی



تیم ملی فوتبال ساحلی ایران موفق شد با برتری مقابل عمان راهی فینال جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا شود.

به گزارش صبح ساحل، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا از ساعت ۱۷ امروز شنبه با قضاوت حسن عابد ربه به مصاف عمان رفت که در نهایت این دیدار با برتری ۶ بر ۳ تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال ساحلی با نمایشی فوق‌العاده توانست هر سه رقیب خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را از پیش رو بردارد. ایران در سه بازی موفق به زدن ۳۲ گل شد.

شاگردان علی نادری که برای کسب عنوان قهرمانی قاره کهن وارد تایلند شده‌اند، ابتدا مالزی را ۱۴ بر ۵ و سپس ازبکستان را ۱۱ بر ۲ و در نهایت امارات را ۷ بر ۲ شکست دادند و به عنوان صدرنشین قاطع از گروه b به مرحله بعد صعود کردند.

در مرحله قبل ساحلی‌پوشان کشورمان موفق شدند با برتری قاطع ۱۰ بر صفر بحرین را مغلوب کنند و جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۳ امارات را کسب کند و راهی این مرحله شود.

در مقابل عمان نیز با کسب ۳ پیروزی به عنوان صدرنشین قاطع از گروه d به مرحله بعد صعود کرد و در مرحله قبل نیز با برتری ۱۱ بر صفر چین را از پیش رو برداشت تا این تیم نیز با اقتدار کامل به این مرحله راه پیدا کند.

در دوازده دقیقه اول تیم ملی عمان که همواره گربه سیاه تیم ملی کشورمان بود، ملی‌پوشان ما را غافلگیر کردند و این نیمه نفس‌گیر با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. در این نیمه برای ایران محمد علی مختاری و سید مهدی میرجلیلی (دروازه‌بان) گلزنی کردند.

ملی‌پوشان ساحلی کشورمان در نیمه دوم رفته رفته نبض بازی را در اختیار گرفتند و موفق شدند با گل‌های محمد علی مختاری، عباس رضایی و علی میرشکاری اختلاف را به ۳ گل افزایش دهند. در دقایق پایانی این نیمه صالح محمد توانست یکی از گل‌ها را جبران کند در نتیجه دوازده دقیقه دوم با برتری ۵ بر ۳ ایران به پایان رسید.

امیر حسین اکبری یک گل دیگر در دوازده دقیقه سوم به ثمر رساند تا در نهایت تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با برتری ۶ بر ۳ راهی فینال جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا شود.

تیم داوری:

داور: حسن عابد ربه (لبنان)

داور دوم: ولیدمحمد عبدالکریم (بحرین)

داور سوم: گلمیرادوف تیمور (ترکمنستان)

وقت نگهدار: محمد سیحیر بن شاهرال نظام (مالزی)

مسئول برگزاری: چن لیانگ چن (چین تایپه)

ناظر داوری: بختیور نمازوف (ازبکستان)

قبل از این دیدار تیم ملی ژاپن موفق شد با نتیجه ۵ بر یک امارات را مغلوب کند و راهی فینال جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا شود. ملی‌پوشان ساحلی کشورمان نیز با برتری مقابل عمان حریف سامورایی‌ها در این مرحله شدند. دیدار فینال و رده‌بندی فردا برگزار خواهد شد.

ژاپن با ۸ بار حضور در فینال و ۳ عنوان قهرمانی پرافتخارترین کشور در این مسابقات نام دارد و تیم ملی کشورمان به دنبال کسب سومین قهرمانی خواهد بود. ایران تا کنون دو بار در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ موفق به کسب مقام قهرمانی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها