به عقیده یکی از نمایندگان مجلس باید دلار‌ها را از بین مردم جمع‌آوری کرد و به جای آن ریال داد!



 جواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید اعتماد مردم را جلب کند و دلار های خانگی را جمع آوری کند و به جای دلار به آن ها ریال بدهد.متاسفانه دولت نتوانسته است اعتماد مردم را جلب کند.

          
به گزارش صبح ساحل، حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید اعتماد مردم را جلب کند و دلار‌های خانگی را جمع آوری کند و به جای دلار به آن‌ها ریال بدهد. متاسفانه دولت نتوانسته است اعتماد مردم را جلب کند. مردم می‌توانند هر وقت که به دلار شان احتیاج داشتند آن را از دولت پس بگیرند برای طلا هم میتوانیم این امر را پیاده سازی کنیم .

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجل می‌گویدس: «دولت باید اعتماد مردم را جلب کند و دلار های خانگی را جمع آوری کند و به جای دلار به آن ها ریال بدهد.متاسفانه دولت نتوانسته است اعتماد مردم را جلب کند.

مردم می توانند هر وقت که به دلار شان احتیاج داشتند آن را از دولت پس بگیرند برای طلا هم م‌یتوانیم این امر را پیاده‌سازی کنیم.» موضعی که با نگرانی‌ها و انتقادات زیادی مواجه شده است.

قبل‌تر مسئولین بارها اعلام کرده‌اند که حدود ۲۰ میلیارد دلار ارز دست مردم ایران و در بالش‌هایشان است.

به گفته منتقدان این اظهارات، به فرض درست بودن ادعاهای رسمی، سهم هر ایرانی، حدود ۲۳۵ دلار می‌شود و با دلار ۵۱ هزار تومان هر شهروند بطور میانگین حدود ۱۱ میلیون تومان پس‌انداز دارد!  پولی که مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌شان و از ترس تورم و کاهش مداوم ارزش ریال تبدیل به ارز خارجی کرده‌اند. یکی از کاربران نوشته:« یعنی می‌خواهید مردم کلا پس‌انداز هم نداشته باشند؟ شما ارزش پول را از بین می‌برید و حتی به مردم اجازه نمی‌دهید اندک اندوخته‌شان را محافظت کنند؟»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها