محموله ۳۱ میلیارد تومانی پارچه قاچاق در هرمزگان کشف شد



فرمانده انتظامی استان هرمزگان از توقیف ۶ دستگاه خودروی کشنده حامل کانتینرهای۲۰ فوت پارچه آغشته شده با پی وی سی به متراژ ۲۲۵ هزار متر به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال با شگرد اظهار خلاف واقع خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «سردار غلامرضا جعفری»، فرمانده انتظامی استان هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: مأمورن پلیس امنیت اقتصادی مستقر در گمرکات استان در راستای مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز از مبادی رسمی، بارصد اطلاعاتی از خروج محموله پارچه با شگرد اظهار خلاف واقع در یکی از گمرکات استان واقع در بندرعباس مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران حین رصد و کنترل محموله های خروجی از درب گمرک، به تعداد 6 دستگاه خودروی کشنده هر کدام حامل کانتینرهای 20 فوت حامل پارچه آغشته شده با پی وی سی مشکوک و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اضافه کرد: طی هماهنگی قضائی و با همکاری خوب کارشناسان گمرک از محموله مذکور بصورت رندوم و پایشی نمونه اخذ و در نظریه آزمایشگاه مشخص گردید جنس روکش (روکش شده از دوسمت) و جنس زمینه(تاری و پودی پلی استر) با توجه به موارد اعلامی و جوابیه آزمایشگاه با پارچه مدنظر که ترخیص شده متفاوت بوده و اظهار خلاف واقع در این محموله برای مأموران و مقام قضائی محرزگردید.

جعفری با اشاره به اینکه این محموله در قالب 16 کانتینر20 فوت به میزان 225هزار متر پارچه وارد کشور شده، اذعان داشت: الباقی (ده دستگاه کانتینر20 فوت) نیز برابر اظهار نماینده صاحب کالا در انبار شرکت واقع در تهران دپو شده اند که با هماهنگی قضائی نسبت به توقیف آنها اقدام شد. 

این مقام ارشد انتظامی استان با تأکید بر اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله مذکور 310 میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: برابر بند ز ماده 3 قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اسناد خلاف واقع (اسنادی است که در آن خصوصیات کالای ذکر شده از حیث نوع، جنس، تعداد، وزن یا سایر خصوصیات با محموله مکشوفه اعم از فیزیکی یا سندی یا کالای مندرج در اظهارنامه تطبیق ننماید یا جعلی باشد) مشمول کالای قاچاق است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها