تشکیل پرونده برای ۶۵ واحد صنفی متخلف در بندرعباس



رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل پرونده برای ۶۵ واحد صنفی و خدماتی متخلف در بندرعباس خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی با اشاره به آغاز دور نخست بازرسی های مشترک قضائی و تعزیرات از بازار در مناطق مختلف استان، از فعالیت ۹ تیم ویژه بازرسی و گشت مشترک برای نظارت بر بازار در سطح شهر بندرعباس خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: در دور اول از بازرسی ها از اصناف و واحدهایی خدماتی در سطح شهر بندرعباس طی سه روز اخیر، ۱۰۹ بازدید از بازار انجام شده است. 

 این مقام قضایی با بیان اینکه تیم های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار متشکل از دادستان و قضات دادسرای مرکز استان، قضات تعزیرات حکومتی و نمایندگان ادارات جهادکشاورزی، صمت و اتاق اصناف می باشند، گفت: در پی بازدیدهای این تیم های ویژه بازرسی برای ۶۵ واحدصنفی و خدماتی پرونده تخلف تشکیل شده است.

قهرمانی افزود: تخلفات انجام شده توسط این اصناف شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت ونرخنامه، عدم ارائه فاکتور، فرار مالیاتی و خرید و فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته بوده است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: اولویت دادگستری استان هرمزگان در سال پیش رو بر اقدامات اثربخش و مقابله ای در جهت مهار تورم، و حمایت از واحدهای تولیدی متمرکز خواهد بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل تیم های مشترک بازرسی، نظارت بر عرضه و تقاضا و حمایت از مصرف کننده است و در صورت بروز هرگونه تخلف صنفی مانند گرانفروشی، فرار مالیاتی و درج نکردن قیمت بر روی کالا با متخلفین قاطعانه و باجدیت برخورد خواهد شد.

منتشر شده: 1
رنجبر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
درود بر مدیر جوان و مرد میدان جناب دکتر قهرمانی عزیز که واقعا پای کار هستند و با فساد مقابله می کنند. زنده باد
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها