هواپیمای قطری حامل کمک‌های غذایی به سودان رسید



نگاهی به روزنامه گلف تایمز
در اجرای رهنمودهای امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، یک فروند هواپیمای قطری حامل 40 تن کمک‌های غذایی که توسط موسسه خیریه قطر ارائه شده بود وارد فرودگاه بندر سودان در جمهوری سودان شد. این هواپیما اولین پل هوایی هست که توسط دولت قطر برای کمک به افراد آسیب دیده از جنگ سودان طراحی شده است. پل هوایی قطار همچنین ارسال کمک‌های توسعه‌ای، غذایی و پزشکی را علاوه بر یک بیمارستان صحرایی که توسط صندوق توسعه قطر (QFFD)، خیریه قطر و جمعیت حلال احمر قطر (QRCS) ارائه شده است، تسهیل می‌کند. این کمک‌ها در چهارچوب کمک‌های قطر به مردم سودان و نشان دادن حمایت کامل خود از پایداری آن‌ها در شرایط سختی‌ست که در حال حاضر به دلیل درگیری‌های جاری در آن به سر می‌برند.
   
امیر قطر عازم انگلستان شد
نگاهی به روزنامه گلف تایمز
امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، صبح پنج‌شنبه دوحه را به قصد شرکت در مراسم تاج‌گذاری چالز سوم به عنوان پادشاه بریتانیا و ایرلند شمالی عازم لندن پایتخت انگلستان شد. امیر قطر در این سفر با «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس درباره‌ی روابط راهبردی دو کشور دوست و راه‌های توسعه در همه زمینه‌ها گفت و گو کرد.
نخست وزیر انگلیس در این دیدار تاکید کرد که گفت و گو با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی  فرصت خوبی برای بحث در مورد مشارکت اقتصادی دو کشور است. امیر از سفر خود به انگلستان و شرکت در مراسم تاج‌گذاری چالز سوم ابزار خرسندی کرد و برای مردم و شاه شادی و سرور را آرزو کرد. وی با تاکید بر شراکت قوی بین دو کشور از دولت انگلیس برای کمک و همراهی بسیار در برگزاری جام‌جهانی فوتبال 2022 تشکر کرد. امیر همچنین از سطح مشارکت و روابط دو جانبه بین دو کشور و موفقیت‌های مشترک در همه سطوح ابراز افتخار کرد. او همچنین بر گفت و گوی راهبردی که در سال جاری بین دو کشور برگزار می‌شود و در جریان آن مسائل امنیتی، انرژی و مشارکت اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، تاکید کرد. ایشان با اشاره به این‌که مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته حدود 13.5 میلیارد پوند بوده است که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قطر در انگلستان، سالانه شاهد افزایش مستمر است، در آن‌جا آرزوی خود رابرای ادامه‌ی کار در این زمینه اعلام کردند. شیخ سعود بن عبدالرحمن آل ثانی، رئیس دیوان امیری، به همراه فهد بن محمد العطیه سفیر قطر در انگلیس در این نشست حضور داشتند. از طرف بریتانیا، مشاور نظامی نخست وزیر جیمی نورمن، مشاور سیاسی نخست وزیر جان بیو، مشاور امنیتی نخست وزیر تیم بایو و تعدادی دیگر از مقامات عالی رتبه در این جلسه حضور داشتند.
عمان ستاره‌ای نوظهور در بحث توریسم در منطقه‌ی خاورمیانه
نگاهی به روزنامه مسقط دیلی
محبوبیت سلطنت عمان به عنوان یک مقصد گردشگری در بین مسافران خاورمیانه در حال افزایش است. عمان به جهش چهارپله‌ای به رتبه دوازدهم در فهرست 50 مقصد برتر جهان برای مسافران خاورمیانه رسیده است. مقاصد مسافران خاورمیانه برای سه ماهه اول سال 2023 که توسط بزرگ‌ترین بازار آنلاین سفر و برنامه مسافرتی برای رزرو و جست و جوی پرواز در خاورمیانه و شمال آفریقا ایجاد شده است محبوبیت نسبی مقاصد جهانی را در بین مسافران خاورمیانه به نمایش می‌گذارد. با توجه به داده‌های این شرکت عمان پیشرفت چشم‌گیری را در مسئله توریسم داشته است. 
از سوی دیگر باتوجه به آمار، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سیاست‌های اجتماعی و مسافرتی سازگارتری در طول همه‌گیری کرونا داشتند. 
قطر و عمان هرکدام 8 پله و بحرین 4 پله نسبت به سایرین سیر سعودی داشتند. در میان کشورهای خاورمیانه اکثر کشورها رتبه خود را در سه ماهه دوم سال 2023 حفظ کرده‌اند. عربستان سعودی و مصر همچنان در دو رتبه برتر و امارات در رتبه سوم قرار دارند.
        
 صبح ساحل//عدنان نگاری
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها