لایحه واردات خودرو‌های کارکرده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی شد



رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو‌های کارکرده بررسی و تصویب شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، مصطفی طاهری در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو بررسی شد و برای رسیدگی به صحن علنی مجلس ارجاع شد و احتمالا فردا در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از رویکرد‌ها در شرایط کنونی این بود که با توجه به محدودیت ارزی، به منظور کاهش قیمت‌ها در سال ۱۴۰۲ خودرو‌های کارکرده وارد کشور شود، روشی که رویه کشور‌های متعددی است؛ در ابتدا از دولت خواستیم که این کار را انجام دهد که مقاومت کردند بنابراین این پیشنهاد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ آورده شد که به دلیل ایراد هیات عالی نظارت از بودجه حذف شد، در نهایت دولت اعلام کرد که به دنبال واردات خودرو‌های کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال است و لایحه دوفوریتی آن را به مجلس ارائه کرد و دوفوریت این لایحه نیز در مجلس تصویب شد.

وی اضافه کرد: در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس لایحه دوفوریتی بررسی شد؛ تقریبا ساختار لایحه حفظ شد و فقط عمر خودرو که در لایحه تعیین نشده بود، کمتر از ۵ سال تعیین شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با واردات خودرو‌های کارکرده تنظیم‌گری خوبی در بازار انجام و پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های حبابی و نامتعارف موجود در بازار کاهش یابد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها