آخرین تصمیم برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان



مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه آخرین تصمیمات در مورد نحوه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را تشریح کرد.
     
به گزارش صبح ساحل، محمد باغستانی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت کرده‌اند، اظهار کرد: سرویس‌هایی برای شناسایی وراث و انحصار وراثت افرادی که فوت کرده‌اند وجود ندارد. در واقع اطلاعات انحصار وراثت‌ها متعلق به سال ۱۳۹۷ به بعد است که به صورت الکترونیک صادر شده‌اند. در حالی که جمعیت کثیری از افراد قبل از این سال فوت کرده‌اند. بنابراین باید مدل دیگری طراحی شود که به صورت برخط باشد.

وی ادامه داد: در واقع از آنجایی که آمار مشخص نیست، باید احدی از وراث یک مرتبه به یک محلی مراجعه کنند که جزئیات این فرایند پس از نهایی شدن سرویس‌ها اطلاع رسانی می‌شود. البته از آنجایی که جمعیت زیاد است فرایند با یک تقسیم‌بندی زمانی صورت می‌گیرد که افراد معطل نشوند. برای انجام مقدمات چند ماهی فرصت لازم است.

انتقال سهام عدالت متوفی

با توجه به اینکه اغلب شهروندان، از سهام عدالت، برخوردار هستند، یکی از پرسش های وراث، بعد از فوت مورث خود، این است که نحوه و روش های انتقال سهام عدالت متوفی چگونه است؟ لذا در این قسمت، ضمن یک راهنمای تصویری، در خصوص نحوه و روش های انتقال سهام عدالت متوفی به وراث، توضیح می دهیم که در خصوص سهام های بورسی نیز کاربرد دارد و مطابق مراحل زیر است:

در ابتدا، یکی از وراث، باید، به نمایندگی از سایر وراث، به آدرس درگاه یک پارچه ذینفعان سامانه سمات، یعنی ddn.csdiran.ir وارد شده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نماید. در صورت عدم ثبت نام در این سامانه و همچنین سامانه سجام، متقاضی و تمامی وراث، ابتدا می بایست، در سایت سجام، ثبت نام و احراز هویت کنند و سپس، نماینده وراث، در درگاه یکپارچه ذینفعان سایت سمات، ثبت نام و نسبت به ثبت درخواست انتقال، اقدام کند.

 

نحوه انتقال سهام متوفی به وراث

 

در این گام، متقاضی انتقال سهام عدالت متوفی، باید، گزینه میز خدمت را انتخاب کرده و از قسمت موضوع درخواست، گزینه انتقال دارایی متوفی به وراث را انتخاب نماید.

 

روش های انتقال سهام عدالت متوفی به وراث

 

در این مرحله، فرد باید، نام و نام خانوادگی و کد ملی خود، همچنین، شماره گواهی انحصار وراثت را در کادرهای مربوطه وارد کرده و فایل گواهی انحصار وراثت را بارگذاری نماید، سپس، در قسمت شرح درخواست، پس از ذکر نام و نام خانوادگی و کد ملی تمامی وراث که در گواهی انحصار وراثت نیز موجود است، درخواست خود، مبنی بر انتقال سهام عدالت متوفی به وراث را، نوشته و ثبت کند.

 

 روش های انتقال سهام متوفی به وراث

 

درخواست ثبت شده، با کد رهگیری ای که هنگام ثبت درخواست، به متقاضی داده می شود، از همین سایت و در میز خدمت، قابل پیگیری است. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سهام عدالت متوفی، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله ای که با همین عنوان، در قسمت در ادامه بخوانید آمده، اقدام کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انتقال سهام متوفی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون انتقال سهام متوفی پاسخ دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها