جشنواره لیمو ترش در رودان برگزار می‌شود



دومین جشنواره لیموترش رودان بزودی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، افشین واحدی دبیر جشنواره لیموترش رودان  اظهارکرد: تاکنون دو جلسه هماهنگی  برای برگزاری دومین جشنواره لیموترش رودان برگزار و برنامه ریزی اولیه برای این جشنواره انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون ستاد برگزاری جشنواره لیموترش فعال است و برنامه ریزی برای اینکه این ستاد بصورت دائمی با حضور تعدادی از کشاورزان خبره شهرستان برای معرفی دیگر محصولات به تدوین و اجرای برنامه بپردازد در دستور کار قرار گرفته است.

واحدی تصریح کرد: در این ستاد برنامه ریزی برای معرفی و حمایت  از سایر محصولات کشاورزی شهرستان طی یک سال آینده انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره لیموترش، تاثیر مستقیم آن بر اقتصاد کشاورزان و ایجاد تحول و رونق در کشاورزی منطقه است چرا که شهرستان رودان ۴۲ درصد از لیموترش کشور و ۲ درصد از لیموترش جهان را تامین می کند.

دبیر جشنواره لیموترش رودان اضافه کرد: محصول با کیفیت لیموترش رودان به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود که آنرا کاملا شناخته شده کرده اما تلاش می شود تا لیموترش رودان به یک برند کشوری و بین المللی تبدیل شود.

افشین واحدی گفت: بخش های فرهنگی و هنری را با معرفی آیین های سنتی منطقه را در این جشنواره خواهیم داشت تا به بهترین شکل ممکن لیموترش رودان معرفی شود.

وی با اشاره به دیگر تصمیمات ستاد برگزاری لیموترش شهرستان رودان، دعوت از تجار مطرح داخلی و خارجی و کارخانه داران آب لیموی بزرگ کشور برای برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه را از دیگر تصمیمات این ستاد عنوان کرد.

واحدی بیان کرد: خانه کشاورز ، نظام صنفی کشاورزان ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و تعدادی از کشاورزان رودان عضو ستاد هستند و جلسات آن برای برنامه ریزی  و زمانبندی دقیق جشنواره طی روزهای آینده برگزار و اطلاع رسانی لازم انجام خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها