13

مهر

1403


حوزه خلیج فارس

29 خرداد 1402 18:56 0 کامنت

دولت جدید کویت به ریاست احمد النواف الصباح امروز (دوشنبه) در حضور مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، ولیعهد کویت پس از ادای سوگند اعضای کابینه دولت گفت: کویت یک امانت بزرگ است که باید از آن محافظت و زندگی شایسته‌ای برای مردمش فراهم شود، هدف نهایی ما رهبری دولت، مجلس و مردم و دستیابی به چشم انداز و اهداف ملی، غلبه بر موانع و متحد شدن برای رسیدن به آرمان‌ها است تا کشور ما آباد باقی بماند.

کابینه کویت متشکل از ۱۵ وزیر است.

«نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت یکشنبه شب دستور تشکیل کابینه را صادر کرده بود.

بر اساس فرمان امیر کویت، «احمد نواف الاحمد الصباح» نخست وزیر این کشور در راس دولت جدید متشکل از ۱۵ وزیر قرار گرفت.

امیر کویت سه‌شنبه گذشته با صدور حکم حکومتی «شیخ احمد نواف الاحمد الصباح» را به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرده بود.

خبرگزاری کونا افزوده است: «طلال خالد الاحمد الصباح» معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور، «احمد فهد الاحمد الصباح» وزیر دفاع، «عیسی محمد الکندری» وزیر کشور، «سالم عبدالله الجابر الصباح»، وزیر خارجه و «سعد حمد البراک» وزیر نفت در کابینه جدید خواهند بود.

کابینه جدید کویت پس از آن تشکیل شد که شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» ۱۱ اردیبهشت ماه در حکمی حکومتی مجلس این کشور را منحل کرد.

امیر کویت ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ نیز فرمان انحلال پارلمان این کشور را صادر کرده بود.

مجلس کویت علاوه بر قانونگذاری، مسوول نظارت بر عملکرد دولت هم است اما تصمیم گیری نهایی در مسائل مهم بر عهده امیر کویت است و او اختیار انحلال مجلس را هم دارد.

کویت تنها کشور در شورای همکاری است که مجلس منتخب دارد و بانوان این کشور از سال ۲۰۰۹ اجازه شرکت در انتخابات چه در قالب نامزد و چه رای دهنده را پیدا کردند.

دیدگاه ها (0)
img