13

مهر

1403


حوادث

18 اسفند 1393 08:36 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث - دختر جوان در کمتر از دو سال توانست 10 بار لباس عروسي بپوشد تا مهريه‌هاي ميليوني را به جيب بزند.به گزارش جنوب نيوز؛   اين دختر 20 ساله در همان دوران عقد با تحت فشار قرار دادن دامادها و خانواده‌هايشان طلاق توافقي گرفته و هربار 100 تا 110 سکه طلا در قالب مهريه به دست مي‌آورد و با سوءاستفاده از قانون آثار ازدواج را در شناسنامه‌اش پاک مي‌کرد.چندي پيش، مسئولان اداره حقوقي ثبت احوال تهران که خود را برابر سناريوي عجيبي مي‌ديدند در يکي از دادسراهاي پايتخت به طرح شکايتي عجيب پرداختند که در آن اقدام دختري جوان در ازدواج و طلاق‌هاي پي درپي مرموز خوانده مي‌شد. وقتي بازپرس پرونده شنيد که دختر 20 ساله در کمتر از دو سال، 10 بار شناسنامه‌اش را عوض کرده و هربار دستوري قضايي براي پاک کردن اسامي شوهرانش داشته است، خود را در برابر کلاهبرداري‌هاي ماهرانه اين عروس خانم ديد.بررسي‌هاي قضايي نشان داد که دختر شياد با شناسايي پسران پولدار آنان را فريب داده و پس از عقد با مهريه‌هاي طلايي مي‌توانست به اجراي نقشه کلاهبرداري ميليوني‌اش دست بزند و عجيب اينکه هيچ کدام از دامادها اطلاعي از ازدواج‌هاي قبلي اين عروس فريبکار نداشته‌اند و شناسنامه‌هاي پاک وي باعث مي‌شد جوانان پولدار براحتي در دام کشيده شوند.وقتي سابقه 10 بار ازدواج و 10 بار طلاق اين عروس‌خانم روي ميز بازپرس قرار گرفت دستور احضار دختر جوان صادر شد و وي در حالي که چهره اي خونسرد داشت در دادسرا حاضر شد.

 داستان نخستين ازدواج

نخستين بار در يک ميهماني بزرگ با جلب نظر پسر جوان و ثروتمندي جرقه نقشه ماهرانه به‌ذهنش نشست. ساعاتي پس‌از آشنايي به نقشه‌اش فکر مي‌کرد و بالاخره تصميمش را گرفت. صبح روز بعد به شماره‌اي که پسر جوان در ميهماني به او داده بود زنگ زد و قرار ملاقات گذاشت. دختر جوان بخوبي مي‌دانست چگونه در مدتي کوتاه پسر جوان را فريب دهد.

دو هفته‌اي از اين آشنايي نگذشته بود که دختر جوان خواست با هم عقد کنند، پسر ثروتمند ابتدا نپذيرفت اما چند روز بي‌محلي دختر جوان کافي بود تا مقدمات خواستگاري و بلافاصله پس از آن مراسم عقد رسمي با تعيين مهريه‌اي سنگين برگزار شود.

روزهاي بعد از عقد چهره واقعي عروس مرموز نمايان شد و با بهانه‌گيري‌هاي گاه و بيگاه، همه ديدارها با همسرش را با دعوا تمام مي‌کرد و از اين ازدواج ابراز پشيماني داشت. در همان روزها بود که احضاريه دادگاه خانواده داماد فريب خورده را غافلگير کرد و مشخص شد دختر نوعروس مهريه‌اش را به اجرا گذاشته است. پلان‌هاي اين سناريو به اندازه‌اي پشت سر هم و سريع پيش رفت که داماد فرصتي براي تصميم‌گيري پيدا نکرد. دختر جوان به ايستگاه پاياني نقشه‌اش رسيده بود. در مدت کم آشنايي‌اش با خانواده داماد آنها را بخوبي شناخته بود و مي‌دانست پرداخت 100 يا 110 سکه طلا براي آنها سخت نيست.

داماد روزهاي سختي داشت، وقتي پيشنهاد اين ميزان از مهريه را شنيد حاضر به طلاق توافقي شد و تنها عايدي اين ازدواج کوتاه مدت پول ميليوني‌اي بود که به جيب عروس‌خانم رفته بود. حالا در پلان دوم دختر جوان با آگاهي از اينکه چون بعد‌از عقد به خانه بخت نرفته طلاقش توافقي بوده و همچنان دوشيزه است با حکم دادگاه نام داماد فريب خورده را از شناسنامه‌اش پاک کرد و ثبت احوال تهران شناسنامه جديدي براي او صادر کرد.

 شکارهاي سريالي

اين پول بادآورده حسابي زير زبان دختر جوان مزه کرده بود و همين باعث شد او بار ديگر به فکر شکار تازه‌اي بيفتد. اين ماجرا در کمتر از دو سال 9 بار ديگر تکرار شد و همه دامادها که از آشنايي با دختري با کلاس و ازدواج با وي خوشحال و راضي به نظر مي‌رسيدند يکي پس از ديگري به دادگاه خانواده رفتند و با پرداخت سکه‌هاي طلا وي را طلاق مي‌دادند غافل از اينکه در يک نقشه تکراري گرفتار شده‌اند.

احضار 10 داماد فريب خورده

دختر شياد در بازجويي‌ها انگار از اينکه هيچ اتهامي ندارد اطمينان داشت و به بازپرس پرونده‌اش گفت: «من بي‌گناه هستم، ازدواج‌هايم قانوني و بدون ايراد بود، همه شوهرانم به دلخواه خودشان با من عقد کردند و بعد به‌خاطر اختلافاتي که داشتيم طلاقم دادند. طبق قانون بايد در شرايطي که هنوز به خانه بخت نرفته و دوشيزه هستم نصف مهريه‌ام را بپردازند، من توافق مي‌کردم و 100 تا 110 سکه طلا مي‌گرفتم بعد با حکم قانوني دادگاه شناسنامه‌ام عوض شده و اسم شوهرانم پاک مي‌شد.»

وي افزود: «هيچ کجاي کارم بي‌قانوني نبوده و نمي‌دانم چرا بايد پاسخگو باشم.»با اين ادعاها، بازپرس دستور شناسايي و احضار 10 داماد فريب خورده را صادر کرد و آنان همگي تحت تحقيق گرفته شدند و پرده از سرنوشت‌هاي مشابه خود برداشتند. همه اين مردان ادعا کردند که پيش و بعد از عقد اين دختر جوان کاملاً با هم متفاوت بودند چرا که تصور مي‌کردند با يک دختر بسيار مؤدب، با فرهنگ و مهربان ازدواج مي‌کنند اما از فرداي روز عقد خود را در برابر دختري ياغي و گستاخ ديده‌اند و حاضر بودند هر چه زودتر وي را طلاق بدهند.وقتي همه مردان فريب خورده تأکيد کردند که هيچ اطلاعي از ازدواج‌هاي قبلي دختر شياد نداشته‌اند و وي ادعا مي‌کرد با هيچ‌کس سرسفره عقد ننشسته است، بازپرس پرونده اين عروس فريبکار را با اتهام کلاهبرداري و فريب در ازدواج گناهکار شناخت.

بنابر اين گزارش، پس از صدور کيفرخواست براي اين پرونده بزودي قاضي دادگاه جزايي عمومي تهران عروس فريبکار را تحت محاکمه قرار خواهد داد.

 

دیدگاه ها (0)
img