12

مهر

1403


اجتماعی

09 تیر 1402 10:28 0 کامنت

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دریا امروز (جمعه) در محدوده شرق تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود و این شرایط تا روز دوشنبه (۱۲ تیرماه) در این مناطق تداوم خواهد داشت.  

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: ناپایداری های جوی و دریایی در روزهای آینده تحت تاثیر سامانه فصلی، بر روی استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: همچنین برای امروز و فردا، در ساعت های بعدازظهر تا اوایل شب، سواحل و جزایر خلیج فارس تا نقاطی از غرب تنگه هرمز با افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی متلاطم خواهد بود که توصیه می شود تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورها در بنادر استان هرمزگان صورت بپذیرد.

رییس اداره هواشناسی قشم توضیح داد: در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات شمالی، شرقی و مرکزی استان هرمزگان، رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود. کاملی دیرستانی اضافه کرد: توصیه می شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی نسبت به قرارگیری در حاشیه رودخانه های فصلی احتیاط شود و و نیز از رفتن به مناطق مرتفع اجتناب شود.

وی گفت: دما نیز در این مدت تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت. رییس اداره هواشناسی قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۷۹ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۴ درصد اعلام کرد.

دیدگاه ها (0)
img