ترانزیت بیش از ۴۷ هزار خودرو از بنادر غرب هرمزگان به عراق و آسیای میانه



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۴۷ هزار و ۱۳۹ دستگاه خودرو در سه امسال از بنادر غرب این استان به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و ترانزیت شد.

          

به گزارش صبح ساحل، مرتضی سالاری روز دوشنبه گفت: جابه‌جایی که پس از تشریفات گمرکی توسط هفت هزار و ۸۵۶ کامیون حمل خودرو بارگیری و ترانزیت شد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به افزایش ۶۶ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان بیان کرد: در دوره سه ماهه ابتدایی سال جاری، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۱۱۰ هزار ۸۳۵ تن رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار و۸۲۷ تن کالای نفتی و غیرنفتی از این بنادر، گفت: از این میزان جابجایی کالا، ۳۵ درصد افزایش به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشت.

   

صادرات بیش از ۱.۵ میلیون تن کالاهای نفتی و غیر نفتی

سالاری در بخش صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز توضیح داد: در سه ماهه امسال نیز یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۳۵۹ تن صادر شد که از مجموع صادرات انجام شده، ۸۱۸ هزار و ۵۶۷ تن صادرات کالاهای غیرنفتی و ۷۸۴ هزار و ۷۹۲ تن نیز کالای نفتی بوده است.

وی در خصوص عملکرد بخش کانتینرهای یخچالی نیز گفت: در سه ماه امسال نیز ۳۳ هزار و ۹۷۴ TEU کانتینر یخچالی تخلیه و بارگیری شد که ۱۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان طی مدت یاد شده نیز ۱۶ هزار و ۹۸۷ TEU با تناژ ۲۷۰ هزار تن بوده است.ش

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها