برگزاری نهمین جشنواره شکرگزاری برداشت انبه و یاسمین گل در میناب



جشنواره شکرگزاری برداشت انبه و یاسمین گل، هر ساله در اوایل تابستان به مدت ۳ روز با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

     
به گزارش صبح ساحل، عبدالعلی زائری، دبیر برگزاری نهمین جشنواره شکرگزاری برداشت انبه و یاسمین گل با اشاره به اجرای بازی‌های بومی و جنگ شادی در جشنواره گفت: بازی‌های محلی از ساعت ۱۷ و جشن انبه و یاسمین گل از ساعت ۲۰ با اجرای سرود و شعبده بازی در بوستان ملت آغاز می‌شود.

وی به استقبال خوب مردم از این جشنواره اشاره کرد و افزود: مردم میناب با آغاز نهمین جشنواره شکرگزاری برداشت انبه و یاسمین گل، خیابان‌های شهر را زیبا کردند چرا که این منطقه کشور، در فصل برداشت انبه شلوغ و مورد توجه است.

میناب با هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت انبه و برداشت حدود ۲ تن محصول از هر هکتار، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارد.

علاوه بر انبه، یاسمین گل هم که در فصل تابستان می‌روید به یکی از نماد‌های زیبای میناب تبدیل شده و همچنین جذابیت‌های این جشنواره، بسیاری از گردشگران خارجی را از جمله از بلژیک و آلمان به میناب کشانده است.

گفتنی است؛ اختتامیه جشنواره، همراه با قدردانی از ۱۰ چهره شاخص و تاثیرگزار میناب در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و کشاورزی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها