12

مهر

1403


اجتماعی

25 تیر 1402 09:16 0 کامنت

 رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی ناپایداری‌های دریایی به تناوب تا پایان هفته جاری در مناطق دریایی استان هرمزگان با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.  

          

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز یکشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: تا پایان هفته جاری با تاثیر و تداوم سامانه فصلی، در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعات ابتدایی صبح امروز، در مناطق ساحلی مه رقیق صبحگاهی، ابرناکی و در طول روز غبارمحلی پیش‌بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در روز جاری دریای عمان، تنگه هرمز و نقاطی از شرق خلیج فارس با افزایش باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: بیشینه سرعت باد در دریای عمان و تنگه هرمز بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا بیش از ۱.۵ متر پیش بینی می شود؛ از این رو توصیه می شود، شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی در مناطق یاد شده خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌ شود، گفت: احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از این رو توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی به تناوب در هفته جاری تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: از لحاظ دمایی افزایش نسبی دما (یک تا سه درجه سلسیوس) در استان مورد انتظار است.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۲ درصد و شهر قشم را ۳۳ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

دیدگاه ها (0)
img