دادستان بندرعباس مامور پیگیری و حل مشکل صف‌های طولانی سوخت شد



رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: به دادستان بندرعباس به عنوان مدعی العموم ماموریت داده شده تا مشکل صف‌های طولانی سوخت را پیگیری و حل کند.

 

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین‌ها در مناطق مختلف استان و با توجه به ادامه نگرانی مردم نسبت به سهمیه کارت سوخت هایشان، به دادستان بندرعباس ماموریت داده شده تا با الزام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ادارات متولی، با کار کارشناسی دقیق علت تشکیل صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت را بررسی کند.

 قهرمانی گفت: با حضور میدانی مسئولان قضایی در محل جایگاه‌های سوخت و رصد مستمر فضای مجازی مشخص شد که برخی از مردم مدعی هستند که میزان سوخت موجود در کارت‌ها کفایت نمی‌کند و جمع آوری کارت‌های آزاد از پمپ بنزین‌ها نیز با توجه به گرمای هوا و تشکیل صفوف طولانی انتظار، برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است. 

او گفت: بر این اساس به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ماموریت داده شد که با ورود به این موضوع از باب حقوق عامه، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را ملزم نماید تا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و انجام کار کارشناسی دقیق، ادعا‌های مطرح شده در این خصوص را بررسی کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در صورتی که مشخص شود، سهمیه فعلی سوخت برای مصرف متداول و معمول مردم استان کافی نیست، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دستگاه‌های متولی مکلف خواهند بود ضمن اعلام مراتب به مرکز، موضوع افزایش سهمیه کارت‌های سوخت به لحاظ شرایط آب و هوایی استان را پیگیری کنند.

قهرمانی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی استان هرمزگان در جهت احقاق حقوق عامه و گره‌گشایی از مشکلات مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، گفت: ۵ دستور ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین‌ها تاکنون صادر شده که با همکاری خوب دولت و دستگاه‌های اجرایی اقدامات قابل توجهی در این خصوص صورت پذیرفته است.

او گفت: معطلی مردم در هر جایی که اقدامات مجرمانه‌ای در جریان نباشد، پذیرفتنی نیست و باید برای وقت مردم که از شئون تکریم است، احترام قائل شد و به منظور جلوگیری از اتلاف آن برنامه ریزی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها