کارشناس هواشناسی کشاورزی:

کشاورزان و گلخانه داران هشدار وزش باد و گرما را جدی بگیرند



کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، گلخانه داران و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش صبح ساحل، «پروین رفیعی»، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: زنبورداران محافظت از کلونی‌های زنبور عسل در مقابل گرما و حرارت را با استفاده از سایه بان در دستور کار قرار دهند.

به گفته وی، کشاورزان برداشت ارقام زودرس خرما را در دستور کار خود قرار دهند و همواره اقدامات احتیاطی لازم را جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی باغات و مزارع را به سبب شدت گرما انجام دهند.

رفیعی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید احتمال خسارت به گلخانه‌ها و تاسیسات وجود دارد که براین اساس گلخانه داران اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند. 

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان آبیاری باغات و مزارع را در ساعات خنک روز بر مبنای نیاز گیاه انجام دهند.

براساس اعلام هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا ۶ مرداد ۱۸۲.۲ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۶۹.۳ میلی متر و بلندمدت ۲۲۹.۷ میلی متر است که این امر افزایش ۵ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۰.۵ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

طبق نقشه‌های هواشناسی امروز در شمال هرمزگان و جنوب فارس رگبار پراکنده و در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان شرقی و عربی ابرناکی و بارش خفیف انتظار می رود. طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه جوی پایدار در اغلب مناطق حاکم خواهد بود و روز پنج شنبه در شمال آذربایجان شرقی و غربی و برخی مناطق دریای خزر بارش خفیف پیش بینی می شود.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و دامنه های جنوبی البرز واقع در تهران، سمنان و البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور وزش باد افزایش می یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها